TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 15 januari 2011

Crewe derbyvann

League Two
Shaun Miller gjorde idag sitt fjärde mål på fem matcher då han gav sitt Crewe Alexandra ledningen hemma mot lokalrivalen Port Vale. Lokalderbyt som hade lockat 7,183 åskådare till Alexandra Stadium slutade med hemmaseger för Crewe med 2-1 och den karismatiska managern Dario Gradi flinade förnöjt efter matchen. Hans lovord i höstas om att ta Crewe till toppen bör nu tas på allvar.
Det var nämligen inte bara derby utan också toppmatch, med tanke på att lagen ligger på fjärde respektive femte plats i tabellen. Crewe har nu från sin kvalplats endast tre poäng upp till en uppflyttningsplats. Gradis dröm kan därmed bli sann.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Port Vale ar mitt lag. Synd idag. Befinner mig nu pa Kreta och i byn Agia Pelagia.Vad tror ni inte jag ser har om inte klistermarken overallt med TLC.Ar ni world wide eller ;-)
Nice lasning ger ni mig hur som helst. Cred.
Mvh
Danneman,Hbg

Huckerby sa...

TLC finns överallt :)

Jag var där två veckor i somras och givetvis var jag tvungen att göra lite reklam för TLC.

Agia Pelagia var riktigt trevligt, schysst hotell och en strand av högsta klass.

Vad pysslar du med där nu? Det måste väl vara rätt "dött" med tanke på att det inte är rätt säsong.....

Anonym sa...

Min mamma ar harifran och jag ar har sedan borjan av januari for att restaurera hennes barndomshem.
/Danneman

Huckerby sa...

ok där ser man....

Vi bodde på hotell belverdere när vi var där. Schysst ställe med bra personal och bara 5 minuters gångväg till beachen. Skulle gärna åka dit igen.

Lycka till med byggprojektet!