TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 15 januari 2011

Tippa med TLC

Det blev 10 rätt förra veckan och precis som vanligt saknades den rätta turen som behövs för att få fler rätt. Både Preston och Middlesbrough tappade sina ledningar och Hull var ett stolpskott ifrån att få 3-3 hemma mot Wigan.
Det sker mycket inom den engelska fotbollen just nu, många lag har bytt manager och mängder av spelare har bytt klubb vilket gör att det är rejält svårtippat. Vissa lag kommer höja sig under nytt ledarskap och vissa spelare kan tillföra det lilla extra till sina nya klubbar som saknades tidigare. I PL tror jag att Birmingham och Liverpool kommer visa bättre takter framöver och i championship tror jag på uppryckningar för Middlesbrough, Ipswich och Preston.
Denna vecka tror jag på poäng för Derby, seger för Norwich i toppmötet mot Cardiff och en sällsynt och mycket viktig bortaseger för Middlesbrough.

1 Chelsea-Blackburn 1
Viktig match för hemmalaget. Seger behövs för att inte titelchansen ska försvinna. Man har haft lätt för Blackburn de senaste åren och jag tror man fixar det även denna gång. Etta.
2 Manchester C-Wolves 1
City jagar revansch efter det förnedrande nederlaget i höstas. Formen är helt okej och truppen förstärkt med Dzeko. Säker etta.
3 Stoke-Bolton 1x2
Klurig match. Stoke är lite ojämna. Bolton har många skador men kan slå till när som helst. Helgardering får det bli.
4 West Brom-Blackpool 1
Viktigt match för WBA. Formen är inte bra men flera spelare är på väg tillbaka. Jag tror man kämpar ner gästerna och lämnar ettan ogarderad.
5 Wigan-Fulham x2
Lurig match. Båda lagen är kryssglada och Fulham reser nog norrut för att få med sig en poäng hem. Har en viss känsla av att det kan bli mer, jag chansar och kör x2.
6 Burnley-Queens PR 1x2
Ytterligare en svårtippad match. Burnley är starka hemma och kan få en nytändning efter managerbytet. QPR leder ligan och formen är på väg tillbaka. 1x2 får det bli.
7 Norwich-Cardiff 1
Norwich går fortsatt bra och hänger med i toppen. Gästerna agerar lite ojämnt och har haft svårt på bortaplan senaste tiden. Jag tror på hemmalaget här, det blir seger i en jämn och hård match.
8 Preston-Leicester 1x2
Preston behöver poäng för att inte bli avhängda i botten. Ny manager och ett par nya spelare kanske gör skillnad. Leicester är bra och har förstärkt ytterligare nu i januari. Jag chansar och tar med alla tecken.
9 Bristol C-Middlesbrough 2
City har distanserat sig från bottenregionen främst genom starkt hemmaspel. Boro har mängder med bra spelare men får inte riktigt till det. Man kan slå till när som helst och jag har känslan av att det kan ske i dag. Spelarna borde vara riktigt taggade efter förnedringen mot Burton förra veckan. Jag chansar ordentligt och lämnar tvåan ogarderad.
10 Coventry-Sheffield U 1x
Efter en fin höst har Coventry nu sex raka utan seger. Gästernas form är inte heller jättebra och jag tror man tar max en poäng. 1x får det bli.
11 Millwall-Ipswich 1x
Millwall fick en lektion av Birmingham i cupen men i ligan går man bra. Gästerna har bytt manager men har nog fokus på ligacupen. Max en poäng tror jag på. 1x här med.
12 Nottingham-Portsmouth 1
Forest har fin form och är urstarka hemma. Gästerna har tunn trupp och tvingas nu avvara ett par spelare pga kontraktsstrul. Jag spikar Forest, etta.
13 Watford-Derby x2
Fin form i hemmalaget men man har bara vunnit fem av tretton hemmamatcher och känns överstreckade här. Derby kan bättre och jag tror på god chans till poäng på Vicarage Road. Jag chansar och kör på x2.

Topptipset: 1, 1, 1x, 1, 1x, x2, 1 och x2.


Lycka till!

5 kommentarer:

Charlie Tucker sa...

Med hjälp av er här idag så vann jag 13 rätt. Fint som fan. Tack!

Anonym sa...

Det var nära idag.Hade Coventry vunnit hade jag haft 13 rätt. Nästa vecka, då jäääävlar :)

Hälsningar, Fredrik.H

Huckerby sa...

Kul att höra att vårt tips ger läsarna lite pengar. Stort grattis till dig, 25 papp är inte helt fel.

Själv är jag mest nöjd med den klockrena singeltvåan på MIddlesbrough som bara var streckad till 24%. Såna tips känns sköna att få in :)

Fredrik -> Alltid surt att vara så nära....

Anonym sa...

Själv fick jag in en sexling på Svenska Spel idag. Ett par sköna tusenlappar mitt i januari känns alltid fint.
Huckerby -> Har du slutat med "Oddsa med TLC"? Det var längesedan jag såg något sådant. Det hade varit tråkigt isåfall eftersom jag uppskattade det.
/Göran

Huckerby sa...

Göran -> Hösten har varit rätt kaotisk. Dels med tanke på det som drabbat Langham men också pga jag haft enormt mycket att göra på jobbet. Det har helt enkelt inte funnits tid att publicera genomtänkta spelförslag. Nu har det blivit lugnare på jobbet så Oddsa med TLC kommer återkomma inom en väldigt snar framtid.

Kul att du uppskattar spelförslagen och att du hängde in en sexling som gav dig lite välhövliga slantar. Båda sakerna glädjer mig :)