TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 22 januari 2011

Tippa med TLC

11 rätt blev det förra veckan men tyvärr var det aldrig riktigt nära 13. Norwich kvitterade först i slutminuten och Derby vek ned sig fullständigt genom att släppa in tre mål på sju minuter i slutet av första halvlek.
Antalet rätt i snitt ligger på 9 och det är jag inte nöjd med. Man ska klara 10 varje vecka med ett sånt här system tycker jag. Övrig statistik värd att nämna är: Singelstreck 48,9%, halvgarderingar 75% och singelkryss 60%.
Denna vecka känns oviss så jag satsar på både på dubbla 1 2:or och singelkryss i jakten på många rätt. Jag har stor feeling för Hull (just nu steckad till enbart 13%), sen tror jag att ett skadeskjutet Barnsley kan skrälla och att Newcastle tar minst en poäng.

1 Newcastle-Tottenham 1x
Hemmalaget har gjort bra resultat mot de "bättre" lagen och har fina siffror hemma mot Spurs. Trots en del skador tror jag man grejar minst en poäng. Jag nöjer mig med 1x.
2 Arsenal-Wigan 1
Oerhört tätt matchande för hemmalaget. Truppen är dock stark så även om man vilar ett par gubbar ska man klara av Wigan. Etta.
3 Blackpool-Sunderland 1 2
Hemmalaget fortsätter prestera över förväntan och spelar helt utan press. Lite oroligt i Sunderland, många skador och dessutom bäste målskytten Bent såld. I grunden är man dock ett bättre lag och chansen till seger är hyfsad. Jag chansar och kör på 1 2.
4 Everton-West Ham 1
Hemmalaget har varit bra på slutet och klarat sig fint utan Cahill. West Hams agerande har varit sorgligt på slutet och jag tror inte man räcker till här. Etta.
5 Fulham-Stoke 1
Fulham verkar vara på gång efter en jobbig höst och skadorna är inte så många som tidigare. Nye Sidwell debuterar. Stoke agerar ojämnt och får svårt på Craven Cottage, etta.
6 Manchester U-Birmingham 1x M
United ångar på i toppen och är alltjämnt obesegrade. Gästerna har inte nått upp till förväntad nivå men de är svårslagna (bara 6 förluster på 21 matcher) och kryssar ofta. Jag tar med krysset på systemet, 1x får det bli.
7 Cardiff-Watford 1
Formen verkar vara på tillbaka i hemmalaget. Det i kombination med ett par nya spännande spelare gör att jag tror på en trea mot formstarka Watford. Ettan lämnas ogarderad.
8 Leicester-Millwall 1x2
Leicester visar fin form men är väl stor favorit här. Millwall lider av en del skador men formen är god och poängchansen skaplig. Alla tecken.
9 Barnsley-Swansea 1 2
Swansea imponerade mot Palace förra veckan och har god segerchans även här. Hemmalaget har två i backlinjen avstängda och har sålt Hamill till Wolves men man är starka hemma så jag chansar och tar med ettan (streckad till 24%) också.
10 Crystal P-Bristol C 1
Palace har ny manager och ett par bra nyförvärv. Dessutom kan viktige Ambrose vara tillbaka. City har haft svårt borta och saknar nu sin avstängde förstemålvakt James. Jag tror alla poängen stannar i London, etta.
11 Portsmouth-Leeds 1x2
Svårtippad match. Pompey har kvalité i laget men truppen är tunn och dessutom är Mokoena och Kitson avstängda. Leeds hade omspel i FA cupen i veckan och kan vara slitna efter det. Helgardering känns rätt här.
12 Reading-Hull 1x2
Reading har gått bra en längre tid men jag har stark känsla av att en motgång är nära. Dessutom har man ett gäng småskadade spelare. Hull har fått bra fart på spelet senaste tiden och tar många poäng på bortaplan. Jag helgarderar men hoppas givetvis på x (23%) och 2:a (13%)
13 Sheffield U-Norwich x
Här har jag känslan av att båda lagen är nöjda med varsin poäng. United har haft problem i försvarspelet och bör prioritera det. Gästerna är stabila och svårslagna. Jag chansar och kör på x.

Topptipset: x2, 1, x2, 1x, 1x, 1, 1 och 1.

Lycka till alla läsare!

Inga kommentarer: