TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 26 januari 2011

Giganternas gigantiska vändning

Premier League
Jag hade hoppats på en dunderskräll. Blackpool ledde med 2-0 på Bloomfield Road. Skrällen i Lancashirederbyt var snart ett faktum. Jag höll tummarna. Jag gjorde det i hela 72 minuter innan ligans skyttekung Berbatov reducerade. Då visste jag att Manchester United skulle göra allt som stod i deras makt för att få till en poäng eller tre. Så blev det också. För trots att Blackpool sensationellt inledde matchen med två mål av Cathcart och Campbell så skall man aldrig räkna bort ett lag som United. Hernandez kvitterade två minuter efter reduceringen och bara minuterna innan slutsignal slog skyttekungen till igen. Berbatov gjorde sitt 19:de mål för säsongen och gav United tre poäng. Uniteds har därmed spelat 23 matcher utan förlust denna säsong.

2 kommentarer:

d-day sa...

Alltså, jag ogillar utd skarpt. Men det är svårt att inte bli impad av dem ibland. De går fan aldrig att räkna bort.
Jag minns när Spurs ledde hemma på WHL med 3-0 i halvtid, för kanske 10 år sedan.
Jag sms:ade hånfullt till ett par utd-polare. Det fick jag äta upp ganska rejält, när slutresultatet (såklart) blev 3-5...

Langham sa...

Jag håller med dig d-day. United är tillsammans med Arsenal det lag som jag har svårast för i ligan. Men jag respekterar dem för vad man är.Då det väl gäller så är man som man är kända för; en stor röd maskin. Oslagbar.