TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

måndag 16 januari 2012

Riv och bygg nytt.

Leicesters manager Nigel Pearson planerar stora ombyggnader, i laget. Detta efter 2-1-förlusten mot Barnsley.
"Vår trupp är inte så stor som folk tror. Jag hoppas kunna göra lite förändringar nu, i transferfönstret. Idag släpper vi in två kontringsmål, och försvarar oss dåligt vid båda. När målvakten ändå är vår bäste spelare så säger det en del.", sammanfattade Pearson.
"Mitt jobb är att förbättra den här klubben. Jag tror på att bygga laget, inte 'samla' på spelare. Jag skall försöka bygga laget nu, i januari. Jag vet exakt vad som inte stämmer i den här klubben, och nu skall vi försöka rätta till det.", avslutade tränaren.

Leicester hade stora planer inför säsongen. En viss Sven-Göran Eriksson skulle ta klubben uppåt, mot Premier League. Det gick inte riktigt som man hoppades, och placeringen i Championship är för tillfället blygsamma 15:e.
Det är dock bara 7 pinnar upp till kvalplatserna, och hela 20 omgångar kvar att spela. Vi får se ifall Pearson lyckas bygga något slagkraftigt av Foxes.

Inga kommentarer: