TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 28 januari 2012

Tippa med TLC

10/13 rätt förra veckan var okej och jag måste säga att jag var extra nöjd med tvåorna på Villa, Millwall, Brighton och Hull.
Denna vecka är det matcher från FA cupen, championship och League One på kupongen och det ser omöjligt ut och utdelningen kommer bli bra.
Störst feeling har jag för Sheffield U, de kommer vara supertaggade och mycket sugna på att visa att de hör hemma i en högre division. Vidare tror jag på bra chans för Millwall och att krisdrabbade Portsmouth kan skoja till det i Peterborough.
Sen tycker jag att Blackpool, Hull och Reading är ordentligt överstreckade och därför bör man gardera dem. Hull är till exempel streckade till 75% medan man bara ger dem lite mer än 52% chans hos Betfair. Siffrorna är liknande för de övriga två matcherna.
1 Blackpool-Sheffield W 1x
Två lag med bra form. Blackpool ska vara favorit men inte så stor som man blivit här. Krysset måste medan på systemet.
2 Bolton-Swansea 1x2
Bättre fart på Bolton på slutet men man är väldigt ojämna. Swansea fortsätter imponera kanske kan det vara dags för säsongens tredje bortaseger. 1x2.
3 Derby-Stoke 1x2
Klurig match. Derby visar fin form och släpper in väldigt få mål. Stoke funkar bra när man får grisa oredentligt men de matcher man förväntas föra och prestera något framåt så går det tyngre. Stor risk för skräll här, jag helgarderar.
4 Hull-Crawley 1x M
Championship mot L2. Två lag med bra form. Jag tror mycket på Hull här men som jag skrev ovan har man blivit enormt överstreckade och därför måste krysset med. 1x.
5 Millwall-Southampton 1
Efter förnedringen mot Birmingham har Millwall vaknat till liv och vunnit två raka matcher. Henderson het för tillfället. Min känsla säger att Southampton prioriterar ligan och kanske vilar ett par spelare. Millwall är normalt sätt starka hemma så jag chansar lite och spikar ettan.
6 Stevenage-Notts Co 2
Hemmalaget har överraskat alla och hänger med i toppen av L1. Nu har man dock tappat sin manager och jag har en känsla av att det kommer gå lite tyngre framöver. Notts håller till i mitten men som jag ser det är lagen jämnbörda och jag lockas av den låga streckprocenten på gästerna. Dessutom vann man motsvarande möte i ligan i höstas. Jag chansar och kör tvåan ogarderad.
7 Sheffield U-Birmingham 1
Ytterligare två lag med bra form. Hemmalaget kommer vara taggat till tusen medans bortalaget enligt uppgift vilar ett par spelare plus att man sålt Beausejour till Wigan. Jag chansar och kör ettan ogarderad.
8 West Brom-Norwich 1x2
Svårtippad match. WBA agerar med stor pondus ena veckan för att vara helt under isen veckan efter. Norwich har fem raka utan förlust och kan vinna igen. Alla tecken.
9 Leicester-Swindon 1
Managerbytet har inte lyft hemmalaget och jag har en känsla av att en hemmaförlust mot L2 lag inte accepteras av ledningen. Trots att man har en del skador och att motståndet är formstarkt så tror jag man fixar det här. Etta.
10 Peterborough-Portsmouth 1 2
Klurig match. Viktige Grant McCann återkommer efter skada. Pompey har strul med ekonomin, tar lite poäng borta men jag har ändå en känsla av att man knyter näven i fickan och att man kan vinna här. Mokoena och Ben Haim kan återkomma efter skador. 1 2 känns helt rätt.
11 Reading-Bristol C 1x
Hemmalaget kan sakna ett par viktiga spelare i dagens match men båda nyförvärven (Roberts & Cywka) är redo för spel. Bra chans att vinna har man men tipparna har överstreckat laget ordentligt och därför tar jag med krysset som rensar bra bland systemen.
12 Hartlepool-Carlisle 2
Starkt av hemmalaget att ta poäng mot Wednesday sist. Hemmaspelet är dock svagt, bara tre segrar på tretton matcher. Gästerna går bra för stunden (åtta raka utan förlust) och bortaspelet är riktigt bra. Jämn och tät match blir det men jag tror att gästerna har den lilla tur som krävs för att få med alla poängen hem. Tvåa.
13 Tranmere-Huddersfield 2
Mycket upp och ner hos hemmalaget. Svag form för tillfället. Hudds ångar på. är svårslagna och har en imponerande offensiv. Jag tror man fixar det här, tvåa.
Topptipset: 1, 1, 1x, 1, 1x2, x2, 1x och 1x.
Trevlig helg alla tippare och missa inte alla godbitar som visas på TV under dagen

Inga kommentarer: