TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 22 januari 2012

Lite tankar och åsikter

Manchester City har resurser som få andra klubbar, man har stora stjärnor på varje plats men när två ordinarie mittbackar saknas tvingas man spela den helt oduglige Stefan Savic. För mig är det en gåta att man inte stärkt upp mittförsvaret på ett bättre sätt men kanske gör man det efter dagens match. Savic bjöd Tottenham på deras första mål och det var även Savic som drällde med bollen och gav Tottenham en gyllene chans att faktiskt vinna matchen.
Jag tror att en ny mittback kommer köpas innan fönstret stänger och att Savic speltid framöver kommer bli minimal.

Poäng för QPR, Bolton och Blackburn gör att Wolverhampton numera ligger på nedflyttningsplats. Jag är helt övertygad om att laget kan bättre och som jag ser det har man kapacitet att hamna någonstans mellan plats 10 och 13 dvs långt från steckstriden.
Man har en bra målvakt i Hennessey, stabila mittbackar i Johnson, Berra och Craddock, ett mittfält bestående av bl.a Jarvis, O´Hara och Hunt och en spännande duo (Doyle & Fletcher) på topp.
Man är helt enkelt för bra för att åka ur men det kanske är just det som är det stora problemet. Likt West Ham förra säsongen är man för bra för nedflyttning och man är helt enkelt inte beredda eller inställda på att behöva slåss för sin överlevnad.
Jag tror de närmsta veckorna blir kritiska för klubben, matcherna mot Liverpool, QPR och West Brom behöver ge poäng.

2 kommentarer:

Lugna Dalom sa...

Ligans bästa mittback avstängd och Kolo T i Afrika. Känns inte som det är speciellt skralt på ordinarie mittbacksplatserna om du frågar mig.

Huckerby sa...

Det är ingen som sagt att det är skralt på de ordinarie mittbacksplatserna. Men när de är borta är det skralt, Savic bjöd Tottenham på första målet och gav Bale & Defoe chansen på slutet....
Med lite otur hade det blivit noll poäng i dag istället för de tre som det nu blev...