TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 21 januari 2012

Tippa med TLC

På grund av tidsbrist utgick tipset förra veckan. Jag hoppades att jag skulle hinna lösa det men tyvärr blev det inte så. Jag är ledsen för det!
Denna vecka tror jag mycket på Middlesbrough, vidare tror jag på minst en poäng för Brighton och att Hull kan överraska i Reading.
1 Fulham-Newcastle 1
Fulham är lite av en gåta, hemma kan man rubba alla lag medans borta är man oerhört tafatta och det fick vi se förra veckan, 1-3 mot Blackburn trots en man mer i nästan 70 minuter. Jag räknar med bättring i dag och jag tror man kämpar ner Newcastle som saknar viktiga duon Ba och Tioté. Etta.
2 Everton-Blackburn 1x2
Klurig match. Hemmalaget har en del skador och sisådär form. Oroligt hos Blackburn, Samba vill lämna och Yakubu avstängd. På plan visar man dock stort hjärta och kanske kan man chocka ytterligare ett lag på bortaplan. Jag helgarderar.
3 Queens PR-Wigan 1x2
QPR var urusla sist och hade flyt som slog ut MK Dons ur cupen. Lagledningen jagar nyförvärv men ännu har man inte klart med några nya spelare. Viktige Joey Barton återkommer efter avstängning men ett par andra saknas pga skador och spel i afrikanska mästerskapet. Wigan har sprattlat till på slutet och jag tror man får en matchbild som passar dem. Alla tecken.
4 Stoke-West Brom 1
Stoke parkerade hela laget i straffområdet sist och fick med sig en poäng hem från Anfield. Formen är hygglig och hemma är man svårslagna. WBA har problem med målskyttet och agerar ojämnt. Jag tror man får det svårt. Etta.
5 Sunderland-Swansea 1
Allt bättre spel hos hemmalaget sedan managerbytet. Swansea fortsätter att överraska men bortaspelet är inget vidare. Hemmalaget är i grunden ett bättre lag och jag tror att alla poängen stannar i nordost. Etta.
6 Wolverhampton-Aston Villa x2
Midlandsderby och det förväntas en tight och jämn match. Wolves har inte nått upp till förväntad nivå och brukar ha svårt hemma mot just Villa. Gästerna brukar spela tight och försvarsinriktat på bortaplan, man kryssar ofta och förlorar sällan. Jag kör på x2.
7 Burnley-Derby 1 2
Två lag med bra form. Hemmalaget saknar ett par offensiva spelar pga skador. Matcherna lagen emellan slutar sällan kryss och därför nöjer jag mig med 1 2.
8 West Ham-Nottingham 1
Det ser bra ut för hemmalaget, de flesta spelare som tidigare varit skadade är tillbaka och man hänger med i toppen. Forest fortsätter underprestera och snart är det kris på riktigt.... Chambers avstängd. Säker etta.
9 Barnsley-Millwall 1 2
Hemmalaget tuffar på sin tidigare säsonger men agerar mer ojämnt nu. Millwall spelade bra sist men två röda kort gjorde att man rasade ihop fullständigt. Jag räknar med bättring i dag och jag skulle inte bli förvånad om man skräller och får med sig alla poängen hem till London. 1 2 känns helt rätt.
10 Cardiff-Portsmouth 1
Fin form hos hemmalaget som är med i toppen. Gästerna är ojämna och saknar i dag viktiga duon Mokoena och Mullins. Jag spikar ettan.
11 Coventry-Middlesbrough 2
Jumbo, ekonomisk kris och lagets bästa målskytt såld, det är tunga dagar för Coventry. Välorganiserade Boro hänger på i toppen och här kommer man nog få en perfekt matchbild. Jag kör på tvåan.
12 Peterborough-Brighton x2
Oviss match mellan två nykomlingar. Procenten på kryss och tvåa lockar mig och därför nöjer jag mig med x2.
13 Reading-Hull 1x2
Toppmatch. Reading har gått bra en längre tid och ligger just nu på play off plats. Hull är svårslagna, välorganiserade och målsnåla och kan slå alla lag en bra dag. 1x2 får det bli.
Topptipset: 1x, 1x, 1x, 1, 1, 1x2, 1 2 och 1.
Trevlig helg alla tippare!

Inga kommentarer: