TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 23 oktober 2012

Should I stay, or should I go?

Paul Jewell sade efter lördagens förlust mot Hull, att han skulle tänka igenom sin situation och framtid som manager för Ipswich. Det har han nu gjort, och beskedet är att han kommer att stanna. Detta trots Ipswichs usla start och utsatta läge (näst sist i The Championship).
"Jag har träffat ägaren (Marcus Evans), och han vill att jag stannar. Precis vad jag själv vill. Vi har en öppen dialog, och om det hade varit så att de letade efter en annan tränare, så hade han sagt det till mig.", sade Jewell. Att Jewell själv sade att han skulle ta sig en funderare efter förlusten senast, förklarar han så här: "Det är alltid svårt efter match, med alla känslor som svallar då.".
Han fortsatte: "Jag har pratat med en hel del andra tränare, och det har givit mig självförtroende. Jag tror att vi kan vända på detta. Jag kommer att ge allt jag har, och tror mycket på laget.".

48-årige Jewell tog över Ipswich i januari 2011. Den här säsongen har än så länge bara resulterat i en enda vinst. Till detta fyra oavgjorda och 6 förluster. TLC låter det vara osagt, men det känns som om det där förtroendet och tilliten från ägaren kan vara på väg att rinna ut. När klubbledningar vill förändra vet vi vem som oftast får klä skott först...

Inga kommentarer: