TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 27 oktober 2012

Tippa med TLC

10/13 på Stryktipset och 7/8 på Topptpset förra veckan. På Topptipset fattades bara ett mål för Brighton men trots stort spelövertag slutade hemmamatchen mot Middlesbrough 0-1. Fjärde gången denna höst som jag får sju rätt på Topptipset, börjar bli rätt tröttsamt.....

Klurig kupong denna vecka. Jag tror mycket på Ipswich, man har sparkat sin manager, fått in ett gäng nya spelare plus att laget kan bättre. Jag spikar. I jakt på stor utdelning garderar jag både Arsenal och Leicester.

1 Arsenal-Queens PR    1x    M
Det funkar inte riktigt för Arsenal men nu kan man återfå Sagna och Wilshere efter skador. QPR har ett hyggligt lag men har fortfaranade ingen vinst. Kommer bli jobbigt för dem, ettan givet utgångstecken men jag chansar och tar med krysset också.
2 Reading-Fulham    1x2
Hemmalaget har spelat upp sig på slutet och första vinsten är inte långt borta. Fulham går bra men bortaspelet är som alltid svagt. Duff återkommer. Alla tecken.
3 Stoke-Sunderland    x
Två lag som kryssar ofta och som båda har svårt med målskyttet. Whelan återkommer i hemmalaget och Cattermole i bortalaget. Jag chansar och kör krysset ogarderat.
4 Wigan-West Ham    1  2
Två lag som startat som förväntat. En del skador i båda lagen. Jag förväntar mig en öppen match. Bara två matcher av sexton senaste har slutat kryss. 1 2 känns helt rätt.
5 Barnsley-Nottingham    1  2
Bra fart på Forest nu som närmar sig tabelltoppen. Ayala missar ev pga skada. Barnsley är ett typiskt hemmalag som kan ställa till det för alla lag. Chansar lite och kör på 1 2.
6 Ipswich-Sheffield W    1
Hemmalaget har haft ledningen i sina två senaste matcher men tappat. Jewell sparkad och många nya spelare gör att jag tror att man äntligen lyckas knyta ihop säcken. Dessutom bra statistik mot Wednesday. Jag spikar ettan.
7 Leeds-Birmingham    1
Bra form för hemmalaget. Visar sig nog från sin bästa sida när de kommande ägarna finns på Elland Road. Dålig form hos gästerna som dessutom saknar Zigic, Ibanez och Lövenkrands. Etta.
8 Middlesbrough-Bolton    1x2
Lurig match. Bra form hos Boro. Ny manager hos gästerna och troligtvis kommer ett litet lyft tack vare det. Alla tecken.
9 Blackburn-Watford    1
Viktig seger senast för Blackburn. Laget bör kunna prestera bättre än hittills. Watford är upp och ner men här tror jag motståndet är för starkt. Dessutom två ordinarie backar avstängda. Etta.
10 Blackpool-Brighton    1
Två lag med svag form. När det funkar har hemmalaget en riktigt bra offensiv. Jag chansar och kör ettan ogarderad.
11 Leicester-Crystal P    1x
Toppmöte. Full pott för Leicester på hemmaplan. Palace har tappat sin manager och det känns lite osäkert hur det påverkar laget. Max en pinne tror jag på, 1x.
12 Millwall-Huddersfield    1x2
Svårtippad match. Har en känsla att det blir öppet och målrikt. 1x2.
13 Wolverhampton-Charlton    1
Det funkar inte helt för Wolves och pressen på laget är hård. Här bör man vinna, gästernas form är inte bra och normalt sätt ska det vara stor klasskillnad mellan lagen. Etta får det bli.

Topptipset: 1, x2, 1x2, 1 2, 1 2, 1, 1 och x2.

Trevlig lördag alla tippare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

1:an på The traktor boys känns given...!! Gillar också ditt spel på Blackpool.... Däremot Wigan - WestHam ,kan sluta 3-3.......

//Peter

Huckerby sa...

Ettan på Traktor boys var ingen höjdare. 0-3 hemma, uselt.
Blackpool klarade bara 1-1 men jag var rätt ute på Wigan-West Ham.

Singelkrysset i match 3 var väl det ända att glädja sig åt.

Nya tag nästa vecka!