TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 20 oktober 2012

Tippa med TLC

Först och främst vill jag tacka d-day för hjälpen med förra veckans tips. Tack! Själv var jag över på de brittiska öarna för några pubbesök, lite fotboll och ett gäng timmar på diverse olika tåg. Mer om det vid senare tillfälle!

Senast jag gjorde tipset fattades bara Everton för full pott. Surt att vara så nära igen för andra gången på ett par veckor. Riktigt nöjd med den raden, extra skönt att tvåorna på Huddersfield, Wolves, Hull och Middlesbrough satt.

I dag har jag stor feeling för Charlton, tror på islossning och enkel seger. Vidare tror jag att Wolves fina trend fortsätter och att både Wigan och Ipswich har bra chanser att skrälla.

Senast: 12  
Högst: 12   (2 ggr)
Lägst: 8
Snitt: 10

1 West Brom-Manchester C    1x2
Bra start av WBA, speciellt hemma där man har fyra raka segrar. Ev saknas ett par spelare pga skador. City är obesegrade så här långt men jag tycker inte man imponerat lika mycket som förra säsongen. Även City har ett par skadade spelare bla viktige Silva. Jag helgarderar.
2 Fulham-Aston Villa    1
Uppehållet kom lägligt för Fulham, ett par nyckelspelare bl.a Berbatov har återhämtat sig från skador. Bra form och alltid starka på Craven Cottage. Villa under nye managern Lambert har startat säsongen svagt, bara en seger på sju matcher. Trots att man har bra statistik på Craven Cottage tror jag man kammar noll i dag. Etta.
3 Liverpool-Reading    1
Liverpool har periodvis spelat riktigt bra men man har ändå bara en seger hittills. Borini långtidskadad och ev missar även Reina pga lättare skada. Känns som dagens match måste vinnas och det borde gå vägen mot ett Reading som är segerlöst och släppt in en hel del mål. Etta.
4 Manchester U-Stoke    1
United tuffar på, man imponerar inte alltid men man tar sina poäng och gör många mål. Bred trupp och få skador. Stoke kommer backa hem och försöka utnyttja de få lägen som dyker upp i samband med hörnor och frisparkar. Tror man får det jobbigt och inte lika enkelt att försvara 0-0 som senast mot Liverpool. Etta.
5 Swansea-Wigan    1  2
Viktig match för båda lagen. Hemmalaget har kommit av sig efter en bra start. Det snackas om missnöje i spelartruppen med nye managern Laudrup. Wigan har startat ungefär som förväntat och även denna säsong kommer bli en lång kamp för nytt kontrakt. Här tror jag att man få en passande matchbild och kanske kan kontra bort hemmalaget. 1  2 känns helt rätt.
6 West Ham-Southampton    1
Hyfsad start av West Ham som jag tycker har ett riktigt bra lag och nu återkommer Andy Carroll vilket är ett stort plus. Saints har startat sämre och haft en del problem i försvarsspelet. Dyra nyförvärvet Ramirez är skadad. Jag kör ettan ogarderad.
7 Birmingham-Leicester    1x2
Som alltid rörigt i hemmalaget och ytterst ojämna prestationer. Zigic avstängd och ev saknas ett par spelare pga lättare skador. Gästerna har fin form (fem raka segrar) och fått allt bättre ordning på sitt spel. Bra chans till ny seger här. Jag väljer dock att helgardera främst för att Brum en bra dag faktiskt kan ta alla lag i championship.
8 Brighton-Middlesbrough    1x    M
Uppehållet kom lägligt för hemmalaget efter tre segerlösa matcher. Nu återkommer ett par spelare efter skador. Boro är mycket upp och ner och jag tror inte man klarar av att ta mer än en poäng nere på sydkusten. 1x.
9 Charlton-Barnsley    1
Svårspelade Charlton ger alltid 100% och här återfår man sin lagkapten Johnnie Jackson. Barnsley är svaga på resande fot och här saknas tre ordinarie i backlinjen pga skador. Jag tror på islossning och tre enkla poäng till hemmalaget. Säker etta.
10 Derby-Blackburn    x2
Klurig match. Bra spel av Derby på slutet, bla seger borta mot Forest och poäng mot starka lag som Boro och Brighton. Saknar troligtvis viktiga duon Ward och Fielding. Jag ser dock gästerna som ett klart bättre lag och efter en lite sämre period innan uppehållet är det nu dags att visa lite av den kvalité som faktiskt finns i laget. Minst en poäng blir det, x2.
11 Huddersfield-Wolves    2
Fin start av hemmalaget men här väntar ett rejält test för nykomlingen. Wolves har spelat allt bättre på slutet och visat varför man är mångas favorit till seriesegern. Försvaret funkar klockrent och offensiven är bra. Troligtvis debuterrar inlånade Pennant här. Tre raka bortasegrar. Jag ser gästerna som ett klart bättre lag och spikar tvåan.
12 Hull-Ipswich    1  2
Viktig seger senast för Hull efter tre raka förluster. Viktige Chester spelklar igen. Ipswich har startat svagt men har använt uppehållet till att plocka in hela fem nya spelare däribland Reo-Coker och Wellens som förväntas gå rätt in på mittfältet. Lurig match, har en känsla av att gästerna kan skrälla. Kör på 1 2 och hoppas på tvåan som enbart är streckad till 15%.
13 Nottingham-Cardiff    1x2
Svårtippad match. Två lag som siktar på PL. Alla tecken.

Topptipset: 2, 1x, 1x, 1, 1 2, 1, 1x2 och 1x.

Senast: 6
Högst: 8   (1 ggr)
Lägst: 5
Snitt: 6,5

Trevlig lördag alla tippare!

2 kommentarer:

Hasse sa...

Vad såg du för matcher?

Huckerby sa...

Rotherham vs Southend.