TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 16 oktober 2012

Tack, men nej tack.

Ole Gunnar Solskjaer är på tapeten, minst sagt. För ett tag sedan var det Aston Villa som ville anställa norrmannen som manager. Senaste veckorna har det snackats om både Blackburn och nu senast Bolton. Solskjaer själv säger dock nej tack.
"Det kommer alltid spekuleras, när ett engelskt lag behöver ny manager. Gällande Bolton har det säkert pratats om 20 olika namn nu, och det är ganska naturligt att mitt namn är bland dem. Men nej, det kommer inte att bli jag som tar över.", slog norrmannen fast. "Blackburn, Bolton. Rykten kommer hela tiden. Men jag kan lova att jag blir kvar på min nuvarande post (som tränare för norska Molde), säsongen ut.", avslutade Solskjaer.
Norrmannen som ännu inte har fyllt 40 har gjort bra ifrån sig, som tränare för Molde. Och att han har ett gott rykte i England behöver vi inte tveka om. Frågan är väl snarast när, inte om, han kommer att ta ett jobb i England. Han verkar hur som helst inte ha någon brådska. Vilket många gånger kan vara klokt.

Inga kommentarer: