TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 7 september 2008

Dagen efter är man la sådär fräck...

Har en baksmälla som hade kunnat däcka en Dinosaurie.
Rödvinets fel.
Började rätt tidigt framför datorn igår med ett par pilsner och övergick då dessa var slut till vin.
Därefter marscherade jag in i dimman.
Inne i dimman minns jag att Sverige spelade på en arena som hade fått Backavallen att framstå som Emirates Stadium.
Albanerna var duktigare än vad jag trodde och Sverige kom alldeles ur banan.
Lagerbäck är en tråkig jävel. Jag fattar inte varför han skall envisas med att bara plocka ut spelare som han anser har rutin. Daniel Andersson är ett fiasko. Henrik Larsson borde ha tackat för sig då han flyttade hem till Helsingborg.
Vi skall nog vara nöjda med gårdagens resultat. Det hade kunnat gå värre.
Letade febrilt efter Migen på planen.Då jag inte såg honom där försökte jag lokalisera honom på avbytarbänken och sedan på läktaren.
Han fanns ingenstans.
Precis som under sin tid i GAIS.

Gårdagens kval-spekulationer slog dock in.
Island lyckades få oavgjort borta mot Norge, Wales slog Azerbajdzan hemma medan Tyskland slaktade lilla Liechtenstein på bortaplan.
Även England gjorde sin plikt och vann borta mot Andorra.
Men det satt långt inne. 0-0 efter första halvleken och med endast en 2-0 vinst efter 90 minuter. Vad är fel med England? Jag tror inte man längre skall skylla på förbundskaptenerna.
Det är laget som inte lever upp till sina skyhöga förväntningar och krav.

Nu orkar jag faktiskt inte skriva mer. Ögonen går i kors,huvudet värker och fingrarna som nöter tangenterna värker.
Nu skall jag bota baksmällan.
Vi hörs!

Inga kommentarer: