TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 7 november 2009

Tippa med TLC

Förra veckan blev det 9 rätt på tipset och 7 rätt på Topptipset. 9 rätt är väl på gränsen till godkänt tycker jag. Krysset på Wolves satt fint förra veckan och varningarna på West Ham och Crystal P visade sig vara befogade.
Denna veckan tippar jag så här:

1 AIK-IFK Gbg 1
Jag tror inte AIK släpper det här inför sin hemmapublik. Många sjuka i bortalaget under veckan. Jag chansar lite och spikar ettan.
2 Aston Villa-Bolton 1X M
Villa saknar viktige Petrov och har frågetecken för Milner & Heskey. Detta borde försvaga laget och jag väljer att ta med krysset på systemet.
3 Blackburn-Portsmouth 1 2
Bara en oavgjord hittills för båda lagen. 11 av 12 senaste matcherna inbördes har slutat med vinst för något av dem. Jag kör på 1 2.
4 Manchester C-Burnley 1
City har fyra matcher utan seger och bör få ut mer av sitt lag. Tror på islossning i dag och spikar ettan.
5 Tottenham-Sunderland 1
Även Tottenham har haft lite jobbigt på slutet. Nu är Defoe tillbaka och det ihop med att Sunderland saknar Cattermole, Cana och Jones gör att jag lämnar ettan ogarderad.
6 Crystal P-Middlesbrough X2
Gordon Strachan fick en tung start i Boro. Jag tar för givet att de visar bättre takter här och tror på minst en poäng.
7 Leicester-WBA 1X2
Svår tippad match i toppen av championship. Jag helgarderar.
8 Reading-Ipswich 1X
Reading har inte vunnit hemma sedan i januari. Kanske är det dags i dag men jag vågar inte utelämna krysset. 1X får det bli.
9 Newcastle-Peterborough 1
Trots ägarstrul och andra problem har man imponerat hittills. Steven Taylor åter från start efter skada. Matcher som denna bör vinnas om man ska vara kvar i toppen och jag tror man vinner utan problem. Säker etta.
10 Nottingham-Bristol C 1
Båda lagen har spelat bra på slutet. Tät och jämn match att vänta men jag tror på hemmalaget och lämnar ettan ogarderad.
11 Plymouth-Doncaster 2
Dags för en liten chansning. Hemmalaget slog Middlesbrough borta förra veckan men här tror jag att välorganiserade och svårspelade Doncaster tar ned dem på jorden igen. Tvåa får det bli.
12 Sheffield W-Queens PR 1X2
Ännu en svår tippad match mellan två ojämna lag. Kan sluta hur som helst. 1X2 kör jag på.
13 Watford-Preston 1X2
Watford bör höja sig efter bottennappet förra veckan. Preston har kapacitet att ta alla tre poängen men matchen känns helt jämn och oviss. Jag tar med alla tecken.

Veckans topptips: 1 1X 1 1 1 X2 1X och 1X.

Lycka till alla tippare!

Inga kommentarer: