TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 27 november 2009

Veckans tipsförslag

Då var det dags igen efter två veckors uppehåll på grund av landskamper och Englandsresa. Förra veckan hade jag faktiskt tänkt publicera på torsdagen innan avgång men tyvärr räckte inte riktigt tiden till.
Är hyfsat nöjd med mina tips hittills, legat runt 10 rätt varje vecka och ett par gånger har det bara fattats ett par mål till riktigt många rätt. Det kommer framöver….
Dessutom har jag haft ungefär lika många rätt varje gång som en av Vi Tippas experter och det är bra med tanke på att hans system innehåller 1 helgardering och 1 halvgardering mer än mitt.
Denna vecka ser på pappret lite lättare ut än tidigare men som vanligt kommer ett par överraskningar ske och det gäller att hitta dem.
Jag tror på följande rad:

1 Manchester C-Hull 1
City har 6 raka kryss men skärper man upp försvarsspelet lite tror jag man plockar bortsvaga Hull utan problem. Säker etta.
2 Blackburn-Stoke 1
Jämn match mellan två mittenlag. Efter att ha sett Stokes senaste matcher känns det som de är lite på nedgång. Jag lämnar ettan ogarderad.
3 Fuham-Bolton 1
Tror stenhårt på hemmalaget här. Bolton visar upp ett uselt försvarspel och räcker inte till. Säker etta.
4 Portsmouth-Manchester U 2
Ny manager i Pompey. United har inte råd att tappa poäng i toppen. Jag tror att man gör det som behövs för att vinna. Tvåa får det bli.
5 West Ham-Burnley 1
West Ham har spelat upp sig på slutet men det har inte blivit så många poäng som det borde. Jag tror på bättre försvarsspel och tre poäng. Säker etta.
6 Wigan-Sunderland 1X
Wigan var pinsamma mot Tottenham och jag räknar med en rejäl skärpning här. Tror på minst en poäng mot ett Sunderland som saknar ett par viktiga spelare bl.a Gordon, Jones och Cattermole.
7 Bristol C-Sheffield U 1X
City fick en omgång av WBA senast men jag tror på en uppryckning här men tar ändå med krysset på raden. 1X kör jag på.
8 Crystal P-Watford 1X2
Svår match mellan två ojämna lag. Jag helgarderar.
9 Newcastle-Swansea 1X M
Newcastle på tok för stor favorit här. Swansea är jäkligt svårspelade och har inte förlorat på 11 matcher. Krysset rensar fint bland de inlämnade raderna.
10 Peterborough-Middlesbrough X2
Strachan har fortfarande inte vunnit som manager i Boro. Svår match men jag har känslan av att första segern inte är långt borta. X2 räcker.
11 Queens PR-Coventry 1X2
QPR har spelat upp sig men tappar då och då onödiga poäng på hemmaplan. Kanske är det dags nu igen, Coventry är inte bra men har 3 segrar och en oavgjord på de senaste fyra matcher på Loftus Road. Jag chansar och tar med alla tecken.
12 Scunthorpe-Leicester 2
Leicester imponerar på mig. Här tror jag man får en tacksam match mot ett lag som behöver trepoängare. Jag chansar lite och lämnar tvåan ensam på kupongen.
13 Sheffield W-West Brom 1X2
Sheff W presterar riktiga toppmatcher emellanåt. Nu var det ett tag sedan sist så nu kanske det är dags igen. WBA agerar lite ojämnt på resande fot och går kanske på en nit här. Jag kör på 1X2.

Även denna vecka försöker jag mig på Topptipset: 1,1X,1,2,1,1X,1X och 1X.

Lycka till alla tippare!

Inga kommentarer: