TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 8 november 2009

TLC anser att...

* Jag blir inte klok på Manchester City. Inte för att jag inte gillar dem, för det gör jag mer än andra lag i Premier League. Saken är den att klubben växt lite för mycket på senare tid. Man har stormat fram för snabbt och hinner inte med att få ihop en strukturerad organisation. Ojämnt och valpigt, skulle jag vilja säga. Igår exempelvis så var man topptippade hemma mot Burnley på samma sätt som man var härom veckan mot Fulham.
Vad gör man då? Jo man viker ned sig så det heter duga. City är färskt som storlag och därför är det svårt att lita på dem. Jag kommer hädanefter tänka efter både en och två gånger innan jag spikar en match till fördel för dem.

*****
*Arsenal är ett vinnande koncept. Jag hade aldrig kunnat tro innan säsongsstarten att Wengers ungdomar så respektlöst kunnat anfalla sönder motståndarna i ligan. Målsprutande Gunners är en fröjd för ögat och givna på kommande Måltipskuponger. Med 36 gjorda mål under 11 spelade omgångar så snittar man mer än tre mål per match. Imponerande statistik

*****
* Noterade ni soldaterna på Molineux igår? Den tysta minuten då? Det var Hågkomstens Dag igår.
Remembrance Day är en fin gest och ett minne till alla de som dog i de krig som Storbritannien utkämpat, i synnerhet de bägge världskrigen. Varje höst ser man folk i Storbritannien som pryder sina jackor med den röda pappersvallmon. "The Poppy Day" är alltid lika känslig och sorglig som pompös och hedervärd.

Inga kommentarer: