TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

måndag 28 februari 2011

Tiote gör allt för att bli erkänd Magpie

Premier League
Cheik Tiote gör allt för att få sig ett namn i Newcastle. Idag flörtade han lite extra med alla Magpies då han till Daily Mail berättade att han tackade nej till ett bud från Chelsea under januari med motiveringen att "Newcastle är mitt liv. Det är inte likt London. London är för mycket och för mycket folk. Här kan jag fokusera på mitt arbete. I Newcastle trivs jag bäst."
Den 24-årige ivorianske mittfältaren skrev istället på ett nytt kontrakt, ett sexårigt som sträcker sig fram till 2017. Då han lagt ner kontraktspennan skall han ha sagt att "Newcastles fans betyder allt för mig. Deras stöd är enastående." Tiotes vädjan om kultstatus luktar ända ner till Stamford Bridge.

Inga kommentarer: