TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 16 februari 2011

Topptippa med TLC

Ett mål i 92:a minuten för Finland gjort av fd Örebrospelaren Roni Porakara gjorde att det bara blev 7 rätt i förra veckans premiäromgång av Topptippa med TLC. Alltid lika surt när saker och ting skiter sig på tilläggstid.
Nya tag i dag, denna vecka gäller det matcher från CL och EL. Jag tror att Roma, Lille och Napoli skaffar sig bra lägen inför returerna och spikar dem.
När det gäller övriga matcher känns krysset på Sparta Prag-Liverpool spelvärt och tvåan på Sevilla-Porto enbart streckad till 26% måste tas med på systemet.

1 Arsenal-Barcelona x2
Kopian mot orginalet. Barca imponerar enormt och gav Arsenal en rejäl lektion när de möttes förra säsongen. Även om Arsenal håller hög klass så tror jag på max oavgjort för dem. x2.
2 Roma-Shakthar Donetsk 1
Roma blandar och ger vilket gör dem enormt svårtippade. Motståndarna har inte start sitt ligaspel ännu och känns svårbedömda. Jag tror Roma löser det här, etta.
3 Anderlecht-Ajax 1x
Belgarna är enormt försvarsstarka och släpper in ytterst få mål. Ajax har tappat ett par tongivande spelare och fokuserar nog på att få ett bra resultat inför returen. 1x känns bra.
4 Glasgow Rangers-Sporting Lissabon 1x
Rangers känns svårbedömda mot europeiskt motstånd. Fanatisk hemmapublik och en del skador hos motståndarna gör att man bör klara minst oavgjort här. Jag kör på 1x.
5 Lille-PSV Eindhoven 1
Lille toppar sin liga och har imponerat hittills under säsongen. PSV är skapliga men jag tror inte man räcker till här. Etta.
6 Napoli-Villarreal 1
Napoli går bra i ligan men insatserna i Europa har vart sådär. Gästerna har mycket rutin från Europa men jag tror man får svårt att stå emot Napolis offensiv. Jag chansar och lämnar ettan ogarderad.
7 Sevilla-Porto 1x2
Hemmalaget har stor kapacitet men har haft en tung höst. Porto har imponerat både i ligan och i Europa och kan överraska här. Jag tar med alla tecken.
8 Sparta Prag-Liverpool x2
Även om det bara blev 1 poäng senast så har Liverpool lyft sig. Här tror jag man spelar för oavgjort för att kunna avgöra hemma. x2 räcker för mig.

Lycka till!

Inga kommentarer: