TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 19 februari 2011

Tippa med TLC

Förra veckan var ingen höjdare, anständiga 9 rätt förvandlades tack vare tre sena pling till urusla och pinsamma 6 rätt. Det kan bara gå bättre i dag.....
I dag tror jag mycket på de tre PL lag som möter lag från lägre divisioner, att Ipswich drabbas av en motgång och att QPR fortsätter sin marsch mot Premier League.


1 Manchester U-Crawley 1
Oavsett vad Man U ställer upp med och oavsett hur taggade Crawley är så kan denna matchen bara slut på ett sätt, en bombsäker etta.
2 Birmingham-Sheffield W 1
Bättre fart på hemmalaget senaste tiden har resulterat i en rad viktiga poäng. Stora problem både på plan och utanför hos gästerna och här möter man ett lag som är klasser bättre. Säker etta.
3 Stoke-Brighton 1
Även om Brighton har fin form och leder League One så får man svårt här. Motståndet är av en helt annan kaliber än man är van vid helt enkelt. Stoke gör det man ska och avancerar till nästa omgång. Etta.
4 Crystal P-Sheffield U 1x2
Superviktigt möte. Båda lagen ligger skrynkligt till. Palace har spelat upp sig på slutet medan Uniteds form är usel. Jag har dock en känsla av att gästerna kan bättre och därför kör jag på 1x2.
5 Ipswich-Hull 1x2
Fin flyt för hemmalaget just nu men i dag saknas Jimmy Bullard (inlånad från just Hull). Hull har också spelat bra på slutet och kanske kan man chocka Ipswich. Jag helgarderar.
6 Leeds-Norwich 1x
Möte mellan två nykomlingar som imponerat hittills under säsongen. Leeds har bara förlorat en av sina 18 senaste matcher och har inte förlorat på Elland Road sedan oktober. Minst en poäng blir det i dag med. 1x känns fint.
7 Millwall-Middlesbrough 1x M
Även den tredje nykomlingen Millwall har gjort det bra än så länge. Grymt starka hemma. Gästerna får det inte att funka, har många skador och just nu är de tom farligt nära nedflyttning. Jag kör på 1x.
8 Nottingham-Cardiff 1x2
Två lag med bra form. Forest förlorade sist men är obesegrade hemma på City Ground. Cardiff har inte förlorat på sju matcher och har bra facit borta mot Nottingham, ingen förlust på fyra senaste. Jag tar med alla tecken.
9 Portsmouth-Barnsley 1x
Pompey är alla tippares skräcklag. De är sjukt ojämna och man vet aldrig var man har dem. Gästerna tar sina flesta poäng hemma och brukar ha svårt borta. Jag tror på Pompey i dag men jag tar också med krysset.
10 Preston-Queens PR 2
Preston kommer spela i League One nästa säsong. QPR har bättre spelare på samtliga positioner och jag tror man tar yterligare en bekväm trea. Jag spikar tvåan.
11 Reading-Watford 1
Reading har mött idel topplag på slutet och det har inte blivit så många poäng men nu möter man Watford som tappat formen. Jag tror på hemmalaget, etta får det bli.
12 Scunthorpe-Derby x2
Två lag med usel form. Derby har förstärkt backlinjen med Ayala och jag tror på minst en poäng. x2 blir det.
13 Swansea-Doncaster 1
Swansea imponerar och har fortfarande bra chans på direktplatsen till PL. Doncaster har dålig form och mängder av skador. Säker etta.


Topptipset: 1, 1, 1, 1 2, 1 2, 1x, 1 och 1x.


Trevlig helg alla tippare!

Inga kommentarer: