TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 20 april 2012

Andra året är alltid svårast.

Bury's Nathan Clarke tror att kommande säsong i League 1 kommer bli en stor utmaning för Bury FC. Shakers tog steget upp förra säsongen då man slutade tvåa i League 2 och vinsten hemma på Gigg Lane mot Bournemouth i lördags säkrade med all sannolikhet kontraktet för spel i serien ännu ett år. 
"Det kommer bli en tuff utmaning för hela klubben, nästa säsong kommer andra lag ha lärt sig hur vi spelar och vad som är våra svagheter respektive styrkor". Menar Clarke.
"Det är en fantastisk bedrift att som nykomling hålla sig kvar och med ett par nyförvärv kan klubben etablera sig i serien."

Clarke som blixtlånats in från konkurrenten Huddersfield i början på Mars hoppas på en fortsättning i Bury, hans kontrakt med Terriers går ut vid säsongens slut och han räknar kallt med att få lämna Galpharm Stadium.
"Jag är glad över att få spela A-lags fotboll igen och förshoppningsvis har jag gjort bra ifrån mig och inte skrämt iväg potentiella intressenter" ,skojar Clarke.
"Jag skulle definitivt vara intresserad av en permanent flytt till Bury, jag har kommit in i gänget bra och alla har verkligen gjort allt för att jag ska trivas."
Shakers avslutar säsongen med att först resa till Nottingham och ta sig an Notts County innan det bjuds på Greater Manchester-derby mot Oldham som grande-final, det återstår att se om Clarke då gjort tillräckligt för att ha spelat till sig en permanent deal på Gigg Lane.

Inga kommentarer: