TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 13 april 2012

Hetsporre mot ny adress


Fullblodsgalningen Steve Evans, som sedan 2007 har tränat Crawley Town, byter nu adress till Rotherham Utd. med omedelbar verkan. 
49-årige Evans ledde förra säsongen Crawley Towns avancemang till Football League där man placerat sig på en stadig plats som utmanare till League 2,  men säger sig tvivla på hur mycket längre än League 1 han han kan ta klubben. 

Rotherham Utd., å andra sidan, är han säker på har förutsättningarna att ta sig hela vägen till Championship. Klubben, som snart flyttar in i sin nya arena "New York Stadium" har enligt den färgstarke managern en helt annan potential, och han säger till föreningens officiella hemsida att "det är en fantastisk utmaning!".
"Bara kolla på de visioner och planer som ordförande och styrelse har, och se var dom vill ta klubben. Hade det inte varit för det hade jag inte varit här. Jag är själv en mycket ambitiös man, och jag ser verkligen fram emot detta."

Evans och hans assistent, Paul Raynor, förnyade sina kontrakt med Crawley Town i februari 2011, och hade 2 hela år kvar på kontrakten, men valde att riva dessa efter att Rotherham kontaktat paret. 
Man hade ett möte, vilket enligt Evans förändrade allt;
"Det tog inte länge innan mina tankar handlade om om Rotherham istället för Crawley. Jag såg passionen hos folket här, och mötet var väldigt speciellt. Och, om ni frågar mig ärligt: Hur långt kan jag ta Crawley Town? League 1, visst, men längre än så? Jag är osäker… Hur långt kan jag ta Rotherham United? The Championship! Berg-och-dalbanan börjar idag, och vi har en fantastisk tid framför oss!"

Rotherham kontrakterar således en av kanske Storbrittaniens färgstarka tränare, som inte räds att förolämpa motståndare både på och vid sidan av planen. Mest känd är han kanske för sitt utdragna bråk med Paolo di Canio, där Evans bl.a. kallade den italienske legenden för "en illaluktande pizzabagare".

Inga kommentarer: