TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

torsdag 18 mars 2010

Hur tänker Hull?

Premier League
Då nyheten nådde mig igår om att Hull City sparkat Phil Brown och ersätter honom med Iain Dowie, så tänkte jag: "-Hur tänker Hull?"
Dowie fick sparken från Charlton, Coventry och Queens Park Rangers mycket på grund av att han inte hade något nytänkande i spelidéerna.
Är det tänkt att Dowie skall få nästjumbon Hull att stanna kvar i Premier League? Förmodligen får man ju tro men då märkligt att man anställer en fotbollskonservativ manager som Dowie.
Återigen ställer jag mig frågan: "-Hur tänker Hull?"

1 kommentar:

Unknown sa...

Det är ju ett korttidskontrakt, så han är väl anställd för att i första hand få fart på och motivera spelarna kan jag tänka. Om han sedan är rätt man för detta vet jag däremot inte. Jag tror Hull kommer klara sig kvar tack vare att de är starka på hemmaplan, inte pga tränarbyte. Phil Brown hade också hållt dem kvar är jag övertygad om. Vilket lag det blir som följer Pompey och Burnley ner är lite svårare att räkna ut, men det blir inte Hull.