TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 20 mars 2010

Tippa med TLC

Vad ska man säga om förra veckan? Tretton klockrena analyser och ALLA rätt känns riktigt bra och det stärker mitt självförtroende rejält. Mest nöjd är jag med singeltvåan på Wolves och singelkrysset mellan Stoke-Aston Villa, de satt fint!
Ny omgång i dag och ny sats mot 13 rätt. Jag tror på utdelning för PL:s mest svårspelade lag, nya poäng för QPR, välbehövlig seger för Wednesday och första bortasegern på länge för Englands svar på Örebro SK.

1 Brommapojkarna-AIK 2
BP kommer få det jobbigt i år tror jag. AIK kan mycket bättre än vad som visades i premiären. Glöm inte att matchen spelas på Råsunda. Säker tvåa.
2 Everton-Bolton 1
Match mellan lag i bra form. Everton är normalt sett klassen bättre och dessutom väldigt hemma starka. Säker etta.
3 Portsmouth-Hull 1x2
Svår tippad match. Har Pompey givit upp efter att poängavdraget bekräftats? Hull har bytt manager men frågan är om det lyfter laget. 1x2 får det bli.
4 Stoke-Tottenham 1x
Här tror jag gästernas finlirare får problem. Stoke är ligans mest fysiska, svårspelade och primitiva lag och jag tror på minst en poäng. Nöjer mig med 1x.
5 Sunderland-Birmingham 1x2
Hemmalaget verkar ha kommit i gång efter en längre tid med dålig form. Bortalaget är stabilt bakåt, svårslaget och jag lockas av procenten på x och 2. Väljer dock att ta med alla tecken för säkerhets skull.
6 Wigan-Burnley 1
Wigan har chans att "hänga av" Burnley i botten om man vinner. Man kan slå nästan alla lag en bra dag och i dag tror på jag på tre poäng. Etta.
7 Middlesbrough-Reading 1x M
Boro har varit bra på slutet och även om gästerna visar fin form (4 raka vinster) så tror jag mest på hemmalaget. 1x räcker.
8 West Brom-Preston 1
WBA går som tåget och just nu finns det inget som kan stoppa återkomsten till PL. Jag tror på en målrik historia och tre nya poäng till WBA.
9 Blackpool-Crystal P 1x
Blackpool är starka hemma men jag skulle inte bli förvånad om gästerna tar poäng. Den fina procenten på krysset (24%) lockar mig.
10 Doncaster-Sheffield U 1x2
Doncaster visar fin form men saknar i dag sin skyttekung Sharp (inlånad från just Sheff U). United har inte vunnit borta på 8 senaste men jag har en känsla för dem i dag. Jag fegar dock lite och tar med alla tecken.
11 Ipswich-Barnsley 1
Hemmastarka Ipswich har chans att en gång för alla lämna bottenstriden bakom sig. Jag tror stenhårt på dem i dag. Etta.
12 Queens PR-Swansea 1x
QPR spelade med en man mindre i en halvlek sist och förlorade mycket tack vare det. Nu blir det nya poäng mot svårspelade Swansea som tappat lite på slutet. 1x.
13 Sheffield W-Derby 1
Hemmalaget är riktigt ojämna men kan när man får spelet att stämma. Derby har tappat formen sedan Commons skadade sig och jag tror de får svårt. Liten chansning dock att lämna ettan ogarderad.

Topptipset: 2 1 1x 1x x2 1 1x och 1.

Lycka till alla tippare!

Inga kommentarer: