TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 27 mars 2010

Tippa med TLC

10 rätt blev det förra veckan men bara tre mål fattades till maximal utdelning, segermål för AIK och Sheff W och kvitteringsmål för Stoke.
Denna vecka ser raden svår ut och jag har haft jobbigt att välja singelstrecken. När det gäller matcherna har jag känslan av att Arsenals guldjakt får sig en törn, Fulham tar säsongens andra bortaseger och att även Boro vinner på bortaplan för första gången på länge.

1 Kalmar FF-Elfsborg 1
Elfsborg har fått en bra start men jag tror man får det mycket svårare här, taggat hemmalag och mycket sämre plan än man är vana vid. Jag chansar och kör på etta.
2 Birmingham-Arsenal 1x2
Arsenal spelar underbar fotboll just nu men Barca väntar på onsdag och fokus kan ligga där. Dessutom saknas viktige mittbacken Vermaelen och Bendtner är tveksam till spel. Hemmalaget är starka hemma (bara 2 förluster på 15 matcher) så jag väljer att ta med alla tecken.
3 Chelsea-Aston Villa 1x M
Chelsea kan fokusera på ligan nu efter förlusten mot Inter. Jag tror de har bra chans till seger här men jag tycker de är extremt överstreckade (76%) med tanke på att Villa är det enda laget utan förlust i PL hittills i år och att man tagit poäng på Stamford Bridge två av de tre senaste säsongerna. Krysset rensar rejält.
4 Hull-Fulham 2
Fulham har spelat många matcher senaste tiden och kan vara slitna, dessutom väntar Wolfsburg på torsdag och man har bara vunnit en match borta denna säsongen. I grund och botten är de dock ett mycket bättre lag och jag tror på en matchbild som passar dem. Jag chansar och nöjer mig med tvåa.
5 Tottenham-Portsmouth 1
Stor klasskillnad mellan lagen. Pompey saknar dessutom sin bäste spelare O´Hara. Säker etta.
6 West Ham-Stoke 1
Urusel insats av hemmalaget sist och nu är läget riktigt jobbigt, bara tre poäng ovanför strecket. Man kan dock väldigt mycket bättre och någon gång är det dags att visa det, jag tror på seger mot Stoke som inte har bästa formen och inte är jättefräcka på resande fot. Jag chansar lite och kör på etta.
7 Wolverhampton-Everton 1x2
Fin form hos båda lagen och matchen känns svårtippad. Jag lockas av procenten på 1 och x men tar med alla för säkerhets skull.
8 Reading-West Brom 1x
Reading har bäst form i hela championship. Jag tror på minst en poäng trots att motståndet kommer från starka WBA. 1x får räcka.
9 Derby-Leicester x2
Tät och jämn match väntas mellan dessa lokalrivaler. Leicester har spelat bra borta på slutet och jag tror de har hyfsad chans att vinna. x2 kör jag på.
10 Plymouth-Blackpool 1
Chansen till fortsatt spel i championship finns fortfarande kvar för Plymouth. Jag tror man kämpar ner Blackpool och tar en livsviktig tre poängare. Etta.
11 Preston-Queens PR 1x2
Preston är starka hemma men QPR har spelat upp sig sedan managerbytet. Jag chansar och kör på 1x2.
12 Swansea-Ipswich 1x
Hemmalaget förnedrades av Blackpool i veckan och jag räknar med bättring i dagens match. Båda lagen spelar ofta oavgjort och procenten på kryss (21%) lockar mig. 1x blir det.
13 Watford-Middlesbrough 2
Jag tror på en matchbild som passar gästerna. De har spelat upp sig och det är bara en tidsfråga innan första bortatrean på mycket länge kommer. Jag chansar, tvåa.

Topptipset: 1x x2 1 x2 1 1 x2 och 1x.

Kör hårt alla tippare och stort lycka till!

Inga kommentarer: