TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 13 mars 2010

Så nära, så nära.....

Började klura på veckans Stryktipsrad redan i onsdags. Gick och funderade på matcherna på dagarna och läste på i badkaret varje dag efter jobbet. I morse efter en hel del stötande och blötande var den klar och publicerad här på bloggen.
Eftermiddagen kom och jag intog soffan för att följa det hela. Tidigt märkte jag att det såg hyfsat ut. Reading tog snabbt kommandot, Leicester tog ledningen och till och med Wolves fick in en boll. Efter första halvlek var 11 inne och bara Chelsea och WBA fattades.
En kvart in på andra hade båda två tagit ledningen och ALLA 13 matcherna var inne. Det kändes just då som det var lite för långt kvar för att det skulle hålla hela vägen men trots ett helt gäng pling stod det sig ända till dryga 10 minuter återstod. Då gjorde Blackpool 2-2 och allt såg ut att skita sig men WBA kom igen och gjorde 3-2 bara ett par minuter senare. Målskytt var Graham Dorrans på straff.
Slutet närmade sig och det blev en smånervös väntan framför text-tv:s 377 innan det en stund efter 18:00 stod klart att jag fått in ALLA 13 matcherna.
Singeltvåan på Wolves och singelkrysset mellan Stoke-Aston Villa hade gått in och samtidigt hade jag också med kryssen i match 9,12 och 13. Fan vad jag kände mig nöjd!
Eftersom systemet är reducerat blev det att logga in SS för att se om jag fått 13 rätt för fjärde gången. Kollade igenom de 24-raderna och hoppades, lite mer än 19,000 kronor hade suttit riktigt fint. Dessvärre fick jag nöja mig med en tolva, ett gäng elvor och ännu fler tior och mycket mindre pengar. Totalt blev det 964 kronor.

Lite bittert att vara så jävla nära men jag tar nya tag nästa vecka. Nästa gång kommer marginalerna vara på min sida........

1 kommentar:

Gartley Park sa...

Grattis till vinsten. Jag följer alltid tipset här. Varenda vecka tar jag lärdom av raden och litar mer på er än på andra större medier.
Tack för en underhållande blogg!