TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 28 augusti 2010

TLC tycker till - League One

Det svänger om den engelska tredje divisionen. Precis som förra året så är den inte att lita på. Botten slår toppen och det mest osannolika händer. Bland annat så trodde jag aldrig att Peterborough skulle slå Plymouth borta med 3-0. Högst sannolikt innan match var oavgjort. Jag trodde överhuvudtaget inte på Posh innan säsongen. Såg ut som jag fick tvärfel. London Road-klubben ligger på andraplats nu. Oldham mot Yeovil var även den en säker etta. Vad händer då på Boundary Park? Jo, mållöst. Dessa Lången-matcher går i krasch gång efter annan.

Sedan imponeras jag av nykomlingarnas respektlöshet och kaxiga attityd. Gå ut och ta för er och plocka skalper. Bournemouth, Notts County, Dag & Red och Rochdale. Samtliga har imponerat så här långt och kniper segrar man aldrig kunnat ana.
Dagens tungviktare stod Huddersfield för. Hemmamatch mot Charlton. En tidig toppmatch mellan två lag som förra säsongen kvalade till The Championship. Idag var Huddersfield starkast. Vinst med 3-1. Jag tror på Huddersfield i år. Undra om dem inte kan sätta käppar i hjulen för Owls och Saint? Åtminstone försöka med det.

Inga kommentarer: