TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 19 februari 2013

Den gamla skolans lirare


Den 34-årige målvaktsveteranen Matt Glennon har avverkat en rad klubbar genom sin karriär. 14 stycken för att vara exakt där Bolton, Hull och Huddersfield är de mest tongivande. Mellan 2002 till 2005 spelade han över 100 matcher för Carlisle. Då kontraktet gick ut efter sista säsongen fick han ett skamerbjudande. Carlisles supportrar som hyllat sin målvakt vände honom nu ryggen och såg honom som en penningakåt diva. Glennon själv har en annan syn på saken. Till Carlisles nätfanzine säger han; 
"-Jag var tvungen att tacka nej till det nya kontraktserbjudandet. Det hade knappast räckt veckan ut på stampuben och så ville de att jag tänkte över mina fritidsvanor. Du vet, jag är av den gamla skolan där vi efter träningarna och matcherna alltid gick ut och roade oss till sent om kvällarna. Idag får jag gå ut själv. Spelarna idag är nykterister och renlevnadsmänniskor och unnar sig ingen fet mat, dryck och dålig sömn. Jag gör det. Det är min hobby så därför tackade jag nej till det nya kontraktet."
Tja, vad säger man? Världsklass. Bevingade ord från en spelartyp som det idag finns få utav.

Tipstack till Julius

Inga kommentarer: