TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

torsdag 14 februari 2013

Graham Westley står pall för trycket

Graham Westley har inte haft en strålande tränarkarriär i Preston North End. Tvärtom, efter den svidande förlusten mot Yeovil (3-1) i tisdags innebar det att Lilywhites fortfarande inte vunnit mer än en enda match sedan november.
Graham själv har dock ingen brådska bort från klubben:
"-När saker och ting inte fungerar som dom ska så är det mitt ansvar att göra allt som står i min makt för att få det att funka igen", säger han till BBC Radio Lancashire, och fortsätter:
"-Just nu jobbar vi under svåra omständigheter med skador. Men ni har aldrig se mig lämna med svansen mellan benen tidigare, så ni behöver inte förvänta er att få se det nu heller. Ingen tränare vid sina sinnens fulla bruk skulle vara glad efter den förlustsvit vi tvingats genomlida, än mindre förvänta sig att andra nära klubben skulle gilla situationen. Jag har inte lyckats uppnå några resultat, det går ju inte att förneka."


Och efter senaste förlusten står man med blott fem poäng ner till avgrunden och League One. Prat om nedflyttning påverkar dock inte den före detta Stevenagetränaren alls:
"-Jag ser aldrig det som en strid om uppflyttning eller en strid om nerflyttning. Jag ser bara mig själv i en strid om att vinna nästa match. Men vi har en fruktansvärd resultatsvit bakom oss, det har varit många sammanträffanden och vi har förlorat viktiga spelare som i sin tur har inneburit att vi har förlorat viktiga matcher. Kanske är det jag som inte klarar av att sätta upp ett bra lag, eller kanske har jag skapat ett bra lag men var inte lyckats skapa den kvalitet som krävs för att laget ska vinna matcher".

Det ryktas dock runt Deepdale att Graham själv inte är den som skall avgöra huruvida han stannar på sin position eller ej, folk har ju blivit av med jobbet för mindre, så att säga...

Inga kommentarer: