TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

torsdag 28 februari 2013

Gamla hus har historia att berätta...

... är ett talesätt jag fick höra som barn. I vuxen ålder kommer jag att tänka på alla de kåkarna på Söder som revs när jag var barn och på alla de arenor och pubar i England som fått ge vika för den moderna tiden.
Ett av alla dessa byggnader var The Earl Pub i Crewe. Ett vardagsrum för gemene man med allt du kan önska dig; bra personal som alltid var trevliga och tillmötegående, god mat och billig dryck till en billig peng. Byggt 1897 som en hyllning till Drottning Victorias Diamond jubilee (vad heter det på svenska?) och välbevarat. Inte sunkigt och illaluktande som många andra pubar utan ett ställe där personalen, en familj, vårdade stället som ett hem. Huset stod upp fram till förra året då en tysk livsmedelskejda köpte upp marken 
Jag har svept en och annan lager på det stället med vänner från Crewe Alexandra och de sena kvällarna har alltid blivit lika blöta som de har blivit billiga och trevliga. Det är med tårar i ögonen jag nu ser tillbaka på tider som flytt. Livet går vidare men minnena består.
/Danne

TLC säger tack till signaturen Danne som via mail gav oss denna pubberättelse. Har du som läsare också något bra minne ifrån England? Skicka isåfall in den till the.langham.court@blogspot.com

Inga kommentarer: