TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 9 februari 2013

Tippa med TLC

Tipset återkommer en efter en veckans frånvaro. Förra helgen vid den här tiden hade jag avnjutit några pints och var på väg ut till Kingsmeadow.....

Nu till tipset, Fulham tror jag mycket på, dom vinner på Carrow Road till dryga 25%. Vidare tror jag att Bolton vinner och att svårt underpresterande och nedflyttningshotade Wolves tar sig samman och tar mycket viktiga poäng.

1 Chelsea-Wigan    1
Hemmalaget saknar troligtvis Cech och Terry. Hazard återkommer. Matcher som denna måste helt enkelt vinnas! Wigans form är inte bra och man får det svårt. Solklar etta.
2 Norwich-Fulham    2
Öppen match mellan två lag med sisådär form. Jag tycker dock att gästernas lag är vassare och man slår till då och då även på bortaplan. Jag chansar och spikar tvåan till 25%.
3 Stoke-Reading    1
Stoke har haft det tungt en tid men ursäktas av att man mött flera av topplagen. Brek Shea kan debutera. Gästerna har haft en hel del flyt på slutet och gjort massor av sena mål. Ett par spelare kan lida av de långa resorna till och från veckans landskamper. Jag ser hemmastarka Stoke som ett klart bättre lag och här tror jag att första segern på länge kommer. Etta.
4 Sunderland-Arsenal    1x2
Klurig match. Sunderland var inte bra sist mot Reading men innan dess såg spelet bättre ut. McClean tveksam och Cattermole garanterat borta. Gästerna har en del småskador. Man är dock i grunden ett klart bättre lag men jag oroas av det svaga bortaspelet, bara fyra segrar på tolv matcher. Jag helgarderar.
5 Swansea-Queens PR    1x2
Hemmalaget har bara vunnit två av tio senaste. Vorm återkommer ev medans Graham sålts till Sunderland. QPR har en del småskavanker (Remy bl.a) men formen är helt okej, fem matcher utan förlust. Dessutom bra statistik borta mot Swansea. Jag kör på 1x2.
6 Blackburn-Ipswich    1  2
Hemmalaget fortsätter att prestera ytterst ojämnt. Nya Campbell och Williamson kan debutera. Ipswich har spelat upp sig efter en jobbig start och har bara tre förluster på tio senaste. Kan spela utan press här och jag tror man kan chocka hemmalaget. 1 2 får det bli.
7 Blackpool-Millwall    1  2
Match mellan två lag som är mycket upp och ner. Gilks avstängd i hemmalaget medans Evatt & Harris är skadade. Gästerna har förlorat tre raka utan att göra mål. Afobe inlånad från Arsenal. Har en känsla att gästerna kan bryta sin negativa trend och ta det här. 1 2 känns helt rätt.
8 Bolton-Burnley    1
Det där riktiga lyftet för Bolton verkar aldrig komma. Skador på ett gäng viktiga spelare stör men nya duon de Ridder och Dawson kan spela. Gästerna har häng på kvalplatsen och enbart Duff saknas. Jag tycker dock att Bolton har ett bättre lag + att man är i stort behov av poäng. Etta får det bli.
9 Bristol C-Nottingham    1x2
Klurig match. City i desperat behov av poäng. Ägarna i Forest har skapat ett mindre kaos i och runt klubben vilket gör att man känns väldigt svårbedömda. Alla tecken.
10 Charlton-Birmingham    x2
Här förväntar jag mig en jämn och tät match. Jag tycker dock att gästerna känns lite hetare för stunden och därför får det bli x2.
11 Huddersfield-Cardiff    2
Cardiff stormar mot PL och ser ostoppbara ut för stunden. Frazier Campbell ett starkt nyförvärv. Hemmalaget släpper in en hel del mål och jag tror man får det jobbigt. Tvåa.
12 Sheffield W-Derby    1x   M
Bra form för hemmalaget och nyförvärvet Lita har levererat. I dag debuterar troligtvis Wickham, inlånad från Sunderland. Gästerna tar sina flest poäng hemma på Pride Park och vinner ytterst få bortamatcher. Max en poäng, 1x.
13 Wolverhampton-Leeds    1
Wolves har inte fått något lyft av managerbytet och nu börjar läget bli riktigt allvarligt. Det finns risk att det blir ytterligare en nedflyttning..... Jag är dock fortfarande övertygad om att laget kan skärpa sig och avancera uppåt i tabellen. Leeds har sålt Becciho och ersatt honom med Steve Morison. Bortaformen är inget att hurra för. Dags för hemmalaget att ta sig i kragen och vinna, jag kör ettan ogarderad.

Topptipset: 1, x2, 1, x2, 1x2, 1, 1 2 och 1x.

Lycka till alla tippare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser att du spikar röda Cardiff....
Själv undrar jag om bytet av färg har gjort att dom inte kommer att tappa allt på slutet....Eller kommer det nu...?