TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

måndag 18 februari 2013

DiCanio rör ännu en gång runt i grytan

Paolo Di Canio Swindon City
Paolo DiCanio. En man som berör. En man som skapat rubriker på och vid sidan av fotbollsplanen. I Europa och England. Som spelare, privatperson och manager. Idag skällde han ut Swindons ägare och styrelse och sade upp sig. På stående fot. Den 44-årige italienaren  som arbetat som manager i klubben sedan maj 2011, meddelade att orsaken var att han "tröttnade på brutna löften" och var "förbannad över att styrelsen sålde hans favoritanfallare Matt Ritchie till Bournemouth". "-Jag är inte bara manager, jag är spelarnas och supportrarnas röst också och säger det som dom vill få sagt." Swindon hade ambitioner som DiCanio ville arbeta efter. Dessa "försvann" med ny ordförande. "-Jag ville ta Swindon till toppen. Så lång som möjligt men jag blev motarbetad. Då kan jag inte arbeta vidare i klubben", säger DiCanio till engelsk media. Ryggrad och pondus. DiCanio är klar med Swindon men inte med England.

Inga kommentarer: