TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 1 februari 2013

Englands äldste "huligan"?

Bernard Wilson är 77 år gammal, och är inne på sitt 53:e årskort.
När hans kära Owls härförleden mötte Burnley, och gick på pumpen med 2-0 rann känslorna över för Bernard och han avhystes från arenan på grund av sitt språkbruk.
Man nöjde sig dock inte med att slänga ut gubben, utan statuerade ett exempel och stängde av honom för resten av säsongen -  Bernards plats ligger nämligen i närheten klubbens ägar-loge.

"-Jag är ingen bråkstake! Jag är en passionerad supporter och jag skriker, jag vill se mitt lag vinna" säger Wilson själv.Klubben hävdar att Bernard fått flera ouppmärksammade varningar angående sitt uppförande, men låter hälsa att han är välkommen tillbaka nästa säsong.

Skrämmande, sa Bill. Modern fotboll i ett nötskal, sa Bull.

Inga kommentarer: