TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

måndag 11 februari 2013

Vad är fel i Boro?

Middlesbrough har engelsk fotbolls sämsta form. Boro har inte vunnit en match under 2013. Man har inte ens tagit en poäng. Samtliga fem matcher under 2013 har alla slutat med förlust. Tabellsexan ligger just på playoff-plats på grund av resultaten under hösten. För hur länge till? Fortsätter den negativa trenden så kommer man sakta men säkert trilla bort ifrån allt vad uppflyttning och kvalchanser heter. Det är Tony Mowbray medveten om. Boro managern är dock inte orolig. Tvärtom. Till BBC Teesside säger han; "-Förr eller senare så vänder det. Jag vet vad mina killar går för och att de kan göra ett bra arbete. Nu gäller det bara att inte deppa ihop utan istället bli starka som grupp och inte tappa tron." Lättare sagt än gjort? Vanliga gamla försvarsklyschor ifrån managers som egentligen inte vet hur man vänder förlusttrenden?
Tony Mowbray
Supportrarna ser allvarligare på saken. På klubbens supporterforum är tonerna och orden hårda och känsliga. Signaturen "Super Boro" säger; "-Något måste hända. Ta hjälp ifrån folk med kunskap. Skall vi göra oss av med Mowbray eller anställa en psykolog? Skall vi köpa nya spelare och bänka de nuvarande? Bör staben bytas ut? I höstas var jag säker på att vi nästa säsong åter igen skulle få se Boro i Premier League. Nu vet jag inte ens om jag vågar sia om framtiden."

TLC förstår oron. Skall man hårddra det hela kan man säga att det är 13 poäng ner till nedflyttning. Låt det bli en väckarklocka.

Inga kommentarer: