TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 18 oktober 2008

Den vanliga oturen i spel...

Efter en dag i shoppingsvängen har man nu kommit hem. Trött och mör.
Svennebanan varning då man drog en svängom inne på IKEA Bäckebol.
Orsaken till detta var min fru och min mor. De båda var som barn på julafton inne i detta kvinnornas Mecka. Bra-å-ha-saker om vartannat och onödigt krimskrams som i mina ögon inte har någon större betydelse blev tillsist ett par hundra i kassan.
Då vill jag inte höra ett knyst vart mina pengar går....

Våran vän Loyal har varit på sin alternativa julafton.
Väl investerade pengar då han idag live bevittnade Millwalls slakt av Leeds.
Segersiffrorna på The New Den skrevs till 3-1.
I skrivande stund kan jag tänka mig att Loyal mår mer än bra.
Millwall är på väg uppåt.

Mitt stryktips gick som det brukar.
Åt helvete.
Opålitliga Championship och vråltråkiga lag som Blackburn och Portsmouth föstörde min dag.
Att blowitt sedan gick och vann gjorde definitivt inte saken bättre.
Liverpool och Arsenal är alltid säkra matcher då de spelar hemma.
Läste att Heskey kan vara på väg tillbaka till Anfield. Då som backup till Torres.
Heskey är ett kraftpaket och en dynamo i anfallet.
En bra personlighet att ha i sitt lag.

I Middlesbrough bevisade Chelsea att man är Englands förmodligen bästa lag då man fullständigt krossade och pulveriserade hemmalaget med hela 5-0.
Kalou har fått chansen på riktigt och han vet hur man levererar.
Scolari har gett effekt på laget.
I år är det Chelseas år.

I skrivande stund står det 0-0 i matchen Manchester United West Bromwich.
Något annat än en etta där är inte acceptabelt.
Ur mitt Odds perspektiv vill säga.

Nu blir det ryggläge på soffan.
Hörs i morgon!

Inga kommentarer: