Att Ryan Air inte är ett populärt bolag hos Konsumentverket är sedan en längre tid allmänt kännt. Flera är de resenärer som har anmält det iriska företaget för dålig service.
Bland annat är det omöjligt att finna en mailadress på dess hemsida och då du efter många om och men lyckas finna ett telefonnummer så går det till Irland och för en kostnad av 15:- i minuten.
För de som ej har drabbats negativt av flygbolaget har kunnat uppleva såpass billiga resor att de nästan har kännts gratis.
På senare tid har det dock varit svårt att komma över resor till dess detinationer.
Orsaken till detta är att man inte har kunnat fullfölja sin resebeställning via dess hemsida.
Serverproblem? Ett stort företag skall inte kunna ha detta i en månads tid.
Alla har drabbats utav detta och för Ryan Air måste detta ha inneburit miljonförluster.
Har man problem så löser man väl dem? För ett stort företag så borde ett sådant här problem vara utav högsta prio.
Lågkonjukturen har även den gjort sitt.
Brittiska XL-travels påverkades utav högre bränslekostnader och det var en utav anledningarna till att företaget kursade.
Ryan Air drar in sina avgångar från Säve. Barcelona, Marseille, Madrid och Salzburg dras in.
De fyra linjerna dras in redan i oktober.
Vill man flyga hädanefter så får man med andra ord öppna plånboken.
Då kanske man även får bättre service?
onsdag 8 oktober 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar