TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

torsdag 16 oktober 2008

Torsdagstänk!

Jag är helt mör. Kroppen är inte van vid detta. Efter en sommar med god onyttig mat och antal liter alkohol så får kroppen sig en chock vid en kycklingsallad.
En kycklingsallad som jag utsvulten vräkt i mig efter ett gympass med Tuvemannen.
Varenda millimeter av kroppens muskulatur värker.
Muskler jag inte visste fanns pumpar in blod.

När England sparkade ut Svennis så opponerade sig hela Storbrittanien på ett eller annat sätt.
Spelare som tidigare varit lojala mot honom vände honom ryggen.
Jamie Carragher sågade Svennis rakt av i sin biografi och beskrivs som en playboy utan större intresse för fotboll, medan Tord Grip framställs som allmänt okunnig.
Rio Ferdinand skräder inte heller han orden då han säger i intervju att "tiden med Sven-Göran var som en cirkus. Fotbollen fick minst fokus"
Spelarna i det engelska landslaget skall även, tillsammans med media, kallat Svennis era för
The Wag time.
Förkortningen Wag står för Wifes and Girlfriend och syftar på VM 2006 då fruar och flickvänner tilläts bo i närheten av spelarhotellet.
Det är alltid lätt och behagligt att snacka skit om chefer bakom ryggen. I synnerhet då man också har media bakom ryggen. Men att göra det öppet då chefen har slutat och samtidigt i samma mening slicka den nya chefen i röven, i detta fall Capello, är för mig skamset och hycklande.
Man försöker samla pluspoäng och uppmärksamhet.
Trovärdigheten blir inte den bästa då.
Shaun Wright Phillips var ärlig då han sa att han inte ville spela för City under Svennis ledning.
Det förtjänar krädd.
Men Rio Ferdinand hade sitt på det torra under Svennis ledning. Med en manager som förde landet till kvartsfinal i VM 2002,EM 2004 och VM 2006.
Är det Svennis fel att England inte håller hela vägen till final?
England är i mina ögon ett mycket överskattat landslag. Både av dess befolkning och dess media.
Spelarna är inte så bra som man ger sken av.
Det är där skon klämmer.
Svennis och McLaren fick lida för nationens hybris.
Då Capellos smekmånad är över lär även han få dethett om öronen.

Förövrigt så kommer framöver "Huckerbys Hörna" att förläggas till denna huvudspalt.
Detta efter en tids överläggning och funderande utav mig och signaturen Huckerby.
Jag låter dock hans spalt stå så att hans gamla texter kan läsas medan hans nya som sagt kommer att ligga här.
Håll till godo!

Hade tänkt avsluta inlägget raderna ovanför men kom att tänka på att det är fredag imorgon.
GÖTT é det!

Vi säger så!

Inga kommentarer: