TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 28 oktober 2008

Semestersurr...

Då min hustru arbetar inom skolväsendet så har hon också del utav de långa lov som barnen runt om i landet har. Jag skall inte sticka under stolen med att jag oftast är avundsjuk på detta.Det var därför jag denna vecka tog semester. Hade några veckor sparade och kände att det kunde vara gott att plocka ut en vecka på hösten. Att dela ledigheten med frugan var också det en go grej.Så nu sitter jag här framför en ålderdomlig burk 300 kilometer i rakt östlig riktning från Göteborg. Hösten har färgat det lantliga landskapet i alla möjliga färger. Lugnet och friden som präglar byn är få förunnat. Balsam för själen. Emellanåt behöver man det och i synnerhet sådana här dystra månader.

Dystra månader har det även varit för Tottenham. Kan det innebära balsam för Spurssjälen att Harry Redknapp värvats till klubben? Kan det ha varit en Redknapp-effekt på första segern i söndags mot Bolton? Jag tror faktiskt detta. Trots att han i mina ögon är en relativt medioker tränare så tror jag att Tottenham kan få sig ett uppsving med honom vid rodret.Tottenham behöver en engelsman.

Det är det fler föreningar som behöver i det allt mer internationaliserad Premier League, men för stunden så kändes det som att kulturkrockarna var för många i Hotspurs. Redknapp kan få fart på maskineriet, på självförtroenden och på en britt-hype. Gör klubben rätt nu så kan man utnyttja King och Bentley på samma marknadsvidriga sätt som Chelsea har varumärkt Terry och Lampard. For Club and Country.Spursrivalen Arsenal har lite svårare med sådan marknadsföring.Britterna i den klubben lyser med sin frånvaro. Alla som är över 25 år räcker upp en hand.....

Det ryktades om att den legendariska tränaren Ian Dowie hade fått sparken från det nya riklaget Queens Park. Får hoppas att man fått stabilitet isåfall inför kvällens toppmöte mot Birmingham. Queens Park har ju inlett bättre än gamla PL-klubben Charlton Athletics.
Det är väl skillnad på krav och krav då det handlar om fotboll och pengar.

Denna sexlingen satte jag en hundralapp på. Det är lätt att vara kaxig i början av lönen...
Wolwerhampton-Swansea 1
Crystal Palace-Nottingham 1
Millwall-Hereford 1
Leyton Orient-MK Dons 1
Cardiff-Blackpool 1
Newcastle-WBA 1

Newcastle måste ta sig i kragen nu. Förlusten mot anatgonisten Sunderland fick ögonen att blöda på de mest hängivna skatorna. Klubben är mer labil än Tottenham och påminner mycket om Malmö FF och AIK. Om klubbar som är upphaussade av hemmapublik,media och styrelse.Ett överskattat luftslott.WBA hemma på St James skall väl inte vara något problem? Min etta på Matchen går väl förhoppningsvis in idag?
På semstern får man dricka öl. Det gör jag också. Falcon framför datorn och snart middag.Om mindre än två timmar brakar det loss i betongbunkern.Det lär eka där inne. GAIS mot sundskossorna. Henkeborg. Vågar man tro på seger där då? 1-1. Det é la GAIS!

Inga kommentarer: