TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 12 juni 2009

En miljard i en sjuk värld

Jag har aldrig gillat honom. Tvärtom så har jag föraktat killen med det flottiga håret och skådespelarprestationerna på fotbollsplanen.
Cristiano Ronaldo är hatad av många. Snabbt slog mig tanken att endast United-supportrar, portugiser och kvinnor gillar Ronaldo. Old Traffords nya David Beckham vad det gäller gunstling till kvinnorna faller lättare än en fjäder i nästintill varenda närkamp.
Det är inte många spelare jag kan minnas som varit så utstuderat filmande som Ronaldo. Samtidigt så kan han briljera som få med bollen.
Hans uppvisningar är som ljuv musik. Det finns en hatkärlek och det tycker säkerligen många City-supportrar också innerst inne skulle jag kunna tänka mig.
Jag håller med dem som anser att han tillhör en av de absolut bästa i världen. I mina ögon anser jag att endast Messi är bättre. Kanske Kaka i sina bästa stunder. Men Ronaldo är en komplett klasspelare. Det kan ingen ta ifrån honom.

Han har länge varit värderad till runda miljarden. United har hela tiden nekat en försäljning av honom. Men nu vacklar man. Man har accepterat 80-miljoner punds budet från Real Madrid.
I ett pressuttalande meddelar United att Ronaldo haft som önskemål att lämna klubben.

Portugisen vill vidare. Han kan England nu. Han har visat upp sig på den bästa av scener, den engelska ligan. Nu kan en flytt hem till den iberiska halvön bli verklighet. Men inte till vilket pris som helst.
80 miljoner pund. En miljard kronor. 1.000.000.000 :-
En sanslös summa. Världshistoriens största. Är någon människa verkligen värd så mycket?

United behöver inte oroa sig för att inte hitta någon ersättare till ”The Golden Boy”.
Med 80 miljoner nyfärska pund på fickan så kan Sir Alex välja och vraka.
Och jag kan fortfarande inte sluta att häpnas över prislappen.
En miljard !!!

Mitt i finanskrisens hetta så lägger en fotbollsklubb denna monstersumma på en enskild spelare samtidigt som företag runt om i världen kursar, folk svälter och arbetslösheten är skyhög.
Det är en sjuk värld vi lever i.

Inga kommentarer: