TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 3 juni 2009

Gareth Barry förvånar mig


Då nyheten om Gareth Barrys övergång nådde mig blev jag minst sagt förvånad.
Under en längre tid har det spekulerats ifall han skulle gå till någon av ”The Big 4”.
Därför blev jag som sagt förvånad och en smula stum då jag imorse läste nyheten på text-tv.
”Gareth Barry lämnar Aston Villa för Manchester City”
Tolv säsonger, 400 matcher och 52 mål hann det att bli i Birmingham-klubben innan Barry föll för Abu Dhabi-gruppens oljemiljoner.
För det är just där skon klämmer. Barry går dit som pengarna finns. Han väljer bort fotbollens framgångar.
Förvisso vanligt förekommande i dagens fotboll men samtidigt mycket märkligt.
Märkligt i det avseendet att hans motiv till en flytt handlade om att han ville spela Champions League-fotboll.
För att för det första spela Champions League-fotboll så får man spela i en klubb som har de förutsättningarna.
I dagsläget så ser jag Aston Villa som en mer pålitlig sådan. Dessutom är Villa även klara för Uefacup-spel.
Anledningen till övergången är naturligtvis en ekonomisk fråga. Allt annat är nonsens.
Med en manager som Mark Hughes vid rodret så kommer aldrig City komma bättre än 10:de plats.
Sedan kan de ha vilka stjärnor som helst i laget. Kontinuitet och trygghet är ledorden.
Dessa saknar klubben enligt mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Word på det inlägget.

Berry förvånar mig med. Ännu mer förvånad över att Abu Dhabi snubbarna inte sparkat Mark Hughes.

MQ