TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 16 maj 2010

Månadens Spelare 2009/10

Det har kommit mail och folk har frågat mig.
Varför har inte TLC skrivit om "Player Of The Month"?
Det är klassiskt och intressant ämne ifrån Football League. Jag skall svara er här och nu:
Jag vet faktiskt inte. Av någon anledning så har jag missat alternativt glömt bort det.
Jag ber om ursäkt för att jag inte gett er den informationen tidigare.
Istället får ni den här och nu. Sammanställd från augusti 2009 fram till april 2010. Nöjda?

Månadens Spelare Football League 2009/10
*****************************************************
Augusti
Shola Ameobi,Newcastle, Lloyd Sam,Charlton, Ismail Yakubu,Barnet
September
Leon Best,Coventry, Nicky Forster,Brighton, Bett Pitman, Bournemouth
Oktober
Peter Whittingham, Cardiff Grant Holt, Norwich Kasper Schmeichel, Notts Co.
November
Darren Ambrose, C.Palace, Robbie Williams, Hudds, Lawrence Wilson, Morecambe
December
Lee Camp, Not.Forest, Jermaine Beckford, Leeds, Craig Dawson, Rochdale
Januari
Charlie Adam,Blackpool, Billy Paynter,Swindon, Ryan Lowe,Bury
Februari
Paul Gallagher,Leicester, Neill Harris, Millwall, Wayne Brown,Bury
Mars
Gylfi Sigurdson,Reading, Steve Morison, Millwall, Neal Bishop,Notts County
April
Kevin Nolan, Newcastle, Michael Nelson, Norwich, Lee Hughes,Notts County
************
Noterbart är att League One endast hade toppklubbs representanter. Notts County tog flest pris med tre utnämningar. Newcastle började och slutade säsongen med vinster.

Inga kommentarer: