TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 22 maj 2010

Tippa med TLC

Förra veckan blev det 9 rätt. Jag var rätt ute när det gällde Ljungskile och att Helsingborg skulle åka på årets första förlust. Dessvärre var mina singelstrecka inte bra, både Assyriska och MFF vek ner sig mot sämre motstånd.
Denna vecka tycker jag det är svårt att hitta några säkra, därför blir det chansningar på tre singeltvåor och att kupongens största favorit tappar poäng.

1 B Munchen-Inter 1x2
Helt öppen match. BM saknar viktige Ribery. 1x2 får det bli.
2 Djurgården-Gefle 1
DIF tar de flesta av sina poäng hemma och har ett bra facit hemma mot Gefle. Säker etta.
3 Helsingborg-Halmstad 1x M
HIF får tillbaka sina ordinarie mittbackar och vill avsluta vårsäsongen på bästa sett. HBK är ojämna och tar poäng när man minst anar det. Krysset rensar fint bland systemen och ger fina pengar. 1x får det bli.
4 Häcken-Kalmar FF 2
KFF har spelat upp sig på slutet. Jag tror man kan få en passande matchbild mot ett pressat och stressat Häcken. Jag chansar lite och kör på tvåa.
5 Trelleborg-GAIS 1x
GAIS var inte bra sist. Nu har man tillbaka Wanderson men saknar viktiga duon Ayarna & Mårtensson. Max en poäng tror jag på. 1x.
6 Åtvidaberg-Mjällby 2
Nykomlingsmöte. Åtvid kommer få kämpa i botten. Mjällby har hyfsad offensiv och är i grunden ett bättre lag. Tvåa.
7 Degerfors-Assyriska 2
Gästerna har inte riktigt nått upp till förväntad nivå och är har många skadade. Trots det tycker jag man har ett lag som kan plocka Degerfors. Jag chansar här och kör tvåan ogarderad.
8 Ljungskile-Norrköping 1x2
Hemmalaget har en riktigt stark defensiv och kanske kan man överraska serieledarna. Alla tecken.
9 Syrianska-FC Trollhättan 1
Hemmalaget åkte på en rejäl omgång sist och borde vara rejält taggade här. Dessutom är viktige Barsom tillbaka efter avstängning. Gästerna ligger sist och har enorma problem med målskyttet. Säker etta.
10 Väsby-Brage 1
Väsby överraskade sist och jag tror man fortsätter på den inslagna vägen. Etta.
11 Öster-Falkenberg 1x2
Viktig match på nedre halvan. Jag tycker att Öster blivit för stora favoriter här och därför väljer jag att ta med alla tecken.
12 Östersund-Umeå 1x
Östersund åkte på en rejäl omgång sist (0-5 mot Häcken i cupen) och bör prioritera försvaret här. Jag tror dock att man kan bättre än man visat hittills och chansar, 1x får det bli.
13 Västra Frölunda-Sylvia 1x
Svårtippad match i mittenregionen av den jämna söderettan. Frölunda har chans på topplatserna vid seger. Sylvia kryssar ofta (4 av 5 hittills) och har bra chans till poäng. Jag nöjer mig med 1x.

Topptipset: 2 1 1 x2 12 2 x2 och 1x.

Trevlig helg och stort lycka till!

Inga kommentarer: