TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 25 augusti 2012

Tippa med TLC

Okej start förra veckan, 9/13 blev det och mest nöjd är jag med krysset på Birmingham-Charlton och min analys av Hull-Brighton.
Denna vecka ser väldigt hemmabetonad ut. United & Spurs tar revansch för premiärförluster, Villa tar ner Everton på jorden och Blackpool tar sin tredje raka seger.

1 Djurgården-Helsingborg    1x    M
Dif är ytterst svårslagna (bara tre förluster på 19 matcher) och har ett väldigt tacksamt läge att möta HBG. Gästerna har svår retur i CL-kvalet i veckan och fixar max en poäng. 1x.
2 Aston Villa-Everton    1
Ny manager och ett gäng nya spelare i hemmalaget. Det kommer ta ett tag innan allt funkar till 100%. Everton svarade för en storstilad insats mot Man U men jag tror att de kommer agera ytterst ojämnt under säsongen och jag skulle inte bli förvånad om man svarar för en riktig plattmatch här. Ettan är bara streckad till 28% och jag kör den ogarderad.
3 Manchester U-Fulham    1
United hade mycket boll sist men skapade få riktiga målchanser. Bättre fart och mer direkt spel förväntar jag mig i dag. van Persie från start? Fulham får det jobbigt, etta.
4 Norwich-Queens PR    1x2
Två lag som startade med förnedrande storförluster. Räknar med att båda fokuserar mer på försvarsspelet. Öppen match. Alla tecken.
5 Southampton-Wigan    1  2
Saints var på väg mot en jätteskräll mot City men tappade 2-1 till 2-3. I dag blir det fullt ös framåt men gästerna är luriga och kanske kan de skrälla och kontra på ett övermodigt hemmalag. 1  2 känns bra.
6 Sunderland-Reading    1x
Sunderland backade hem och fixade 0-0 på Emirates. Fletcher har värvats från Wolves för att få fart på anfallet. Reading kämpade sig till 1-1 mot Stoke. Här kommer man nog backa hem och försöka utnyttja de få chanser som dyker upp. 1x känns fint.
7 Tottenham-West Brom    1
Spurs hade oflyt i första matchen. Adebayor förstärker laget här. WBA hade en del flyt både med avslut och domslut i premiären. Nu tror jag man får det jobbigare, Spurs kommer köra full fart framåt och WBA räcker inte till. Etta.
8 Blackburn-Leicester    1x
Bra start av Blackburn som inte ser ut att påverkas av allt runt omkring. Leicester siktar på toppen även denna säsong men jag tror inte man klarar av att ta mer än en poäng på Ewood Park. 1x.
9 Blackpool-Ipswich    1
Två raka segrar för Blackpool och en skadefri trupp. Gästerna känns väldigt svårbedömda och man har haft en hel del flyt i sina inledande matcher. Jag spikar ettan.
10 Charlton-Hull    1x2
Bra start av hemmalaget, poäng uppe i Birmingham och seger hemma mot topptippade Leicester. Hull är försvarsstarka, välorganiserade och kan slå alla lag i championshp. Tvåan skulle rensa fint... Jag helgarderar dock.
11 Peterborough-Leeds    1
Tung start för hemmalaget men tidigare säsonger har man varit hemmastarka och betydligt bättre lag än Leeds har vänt hem utan poäng. Leeds har en grym startelva men där bakom är det rätt klent. Jag chansar och spikar ettan, enbart streckad till 24%
12 Sheffield W-Millwall    1x2
Bra start av Sheff W. Bra segerchans i dag med men streckfördelningen känns lite konstig. Millwall är mycket upp och ner men kan få med sig alla poäng en bra dag. 1x2.
13 Wolves-Derby    1
Wolves har nu sålt av Fletcher och Jarvis och kan nu helt och fullt satsa på sitt uppdrag, snabb återkomst till PL. Derby kommer hålla till på nedre halvan och jag tror inte man räcker till mot Wolves som i min värld är ett par klasser bättre. Säker etta.

Topptipset:1x, 1x2, 1, x2, 1, 1x 1 och 1x.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle vilja veta varför du tror att Everton skulle göra en plattmatch ?
Everton ät väl inte kända för att göra sådana, utan att man brukar kunna stänga till och fixa 1 poäng på borta plan..?
Tycker att det luktar oavgjort lång väg i denna match...0-0?

/Peter

Huckerby sa...

En känsla bara....

Tidigare år har man blandat fantastiska prestationer med riktiga bottennapp.

Bl.a är man ett av få lag som regelbundet tagit poäng på Stamford Bridge. De matcherna har ofta följts upp av t.ex Fulham hemma 1-2 eller Wigan hemma 1-1.

Nu slog man Man U i måndags och brände troligtvis en del krut där och som jag såg det vore det inte konstigt om det kom en reaktion mot Villa....

Ovanstående och att ettan på Villa var streckad till enbart 28% gjorde att jag valde att köra singeletta på den matchen.

Det var så jag tänkte!

//Huckerby