TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 22 augusti 2012

Pardew accepterar sitt öde?

Under lördagens match mellan Newcastle United och Tottenham Hotspur rann det över för unitedtränaren Alan Pardew. Under en hätsk diskussion över vem som skulle ha inkast, med assisterande domaren Peter Kirkup ville det sig inte bättre än att Pardew knuffade den stackars linjemannen i bröstet.

Den hetlevrade tränaren visades genast upp på läktarplats av huvuddomare Martin Atkinson, som även tagit med incidenten i sin matchrapport.

Efter matchen sade Pardew:
-Vi är självklart överlyckliga över resultatet på plan (2-1 till Newcastle United, red. anm.), men jag får gå med svansen mellan benen för mitt eget uppförande.
Han hade även innan matchen gått igenom med truppen hur han ville att man skulle uppföra sig på plan, och hänvisat till hur atleterna uppfört sig under OS i London.
-Jag pratade med spelarna om de stora olymperna, och om att föregå med gott exempel, och så kommer jag och knuffar omkull linjemannen! Det är nästan lite komiskt, han råkade bara vara framför mig...

Pardew bad om ursäkt till domarstaben direkt efter matchen, och lovade även att gå ut med ett offentligt löfte om bot och bättring.
Detta blidkade naturligtvis inte domarna, som anmälde incidenten till FA.
FA kommer nu att ställa Pardew till svars för sin misskötsel. Pardew har lovat att inte överklaga det hela, och kommer acceptera sitt straff - vilket troligen kommer bli två matcher till från läktarplats.

Inga kommentarer: