TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 30 juli 2010

Halseys kamp mot cancern

Med 220 dömda matcher i Premier League och ett par internationella insatser så är Mark Halsey, 49 år, ett erkänt namn i fotbolls-England. Domarkarriären började 1989 i Football League för att 10 år senare ta sig an Premier League. Halsey har flera tuffa matcher på meritlistan där han många gånger gjort konstiga beslut som satt honom i centrum av händelserna. Det allra tuffaste höll på att knäcka honom totalt. Det var strupcancer som tog knäcken på honom. Det uppdagades i augusti förra året och sedan dess har vägen varit både brokig och lång. Halsey gav sig inte. Han bet ihop och tog sig an behandlingen. En behandling som gått vägen. Halsey kan nu snart börja dömma fotboll igen. Elaka tungor runt om i England drar idag sina egna slutsatser om varför och hur det gick som det gick. Halsey var känd för att blåsa sönder matcherna och sätta sig själv i fokus.
483 gula kort och 32 röda har Halsey viftat med sedan 1999. Visselpipan har därmed gått varm i munnen. Cancer är dock inget man skämtar om. En vidrig sjukdom. Tycka vad man vill om egocentriska domare men Halseys kamp mot sjukdomen gjorde att han segrade.
Det unnar TLC honom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

DOMARJÄVEL!!!
Ok om dom dömde bra liksom, men ALLA är ju pajasar för fan. Men jag kan ju hålla med om C, jag har det själv så jag vet hur jobbigt det är. Men life is a bitch!

Tranmere t´il I die!

ps. Ja du vet vem jag är ;) Eller? Har kvicknat till igen och känner mig redo för något skoj haha... Liverpool om några veckor ska bli skitskoj!!

Langham sa...

Ratpack? Jo då vet jag isåfall. Lycka till med Rovers under säsongen :-)