TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 8 mars 2013

Southends hårding gör det i buren

File:BilelMohsni.jpg
Han är en hårding, på gränsen till idiot många gånger, på planen för Southend United och han tar ingen skit. Tunisiern Bilel Mohsni har sedan han 2010 värvades från franska klubben Sainte-Genevieve Sports blivit utvisad i fem av de 73 matcher han spelat. Mängden gula kort är en hel kortlek. Humöret är explosivt. Nu kan hans beteende komma att bli acceptabelt utan någon varning alls. Mohsni är, enligt tidningen Southend Echo, redo att ta nästa steg i sin karriär; som slagskämpe i bur. UWC - Ultimate Warriror Challenge, är det nya i Mohsnis liv. "-Jag är inte rädd utav mig. Jag tar mycket och jag ger mycket. Jag kan skada näsa, ansikte och händer utan problem. Nackdelen blir fötterna. Som fotbollsspelare, och jag kommer att göra detta bredvid fotbollen, så behöver jag fötterna hela."
Det är just där skon klämmer. TLC tror inte att manager Paul Sturrock är alldeles förtjust i sin allrundspelares val av intresse. Samtidigt kanske denna sysselsättning bidra till att minska våldsbehovet på fotbollsplanen. En win-win situation?

Inga kommentarer: