TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 2 mars 2013

Tippa med TLC

Ny svår omgång idag och jag tror att det blir bra pengar på 13 rätt. För att nå dit garderar jag två av omgångens största favoriter samt chansspikar Bolton och Ipswich.

1 Chelsea-West Brom    1x    M
Hemmalaget har agerat ojämnt på slutet och att fansen protester mot Benitez gör inte saken bättre. Behöver vinna för att hålla avståndet neråt. WBA har två raka segrar men nu saknas viktige Lukaku + att några andra är tveksamma. Kanske kan man gneta till sig en poäng, jag chansar lite och kör på 1x.
2 Everton-Reading    1
Två lag som båda förlorat två raka ligamatcher. Everton har en del tveksamma spelare bla Howard och Fellaini. Reading var urusla sist och nu saknas Pogrebnyak pga avstängning. McCarthey och Roberts fortsatt skadade. Ser hemmalaget som klart bättre och denna typ av matcher bör vinnas om man ska hänga med i toppen. Jag kör ettan ogarderad.
3 Manchester U-Norwich    1x2
United stormar mot sin 20:e ligatitel och ser ostoppbara ut för tillfället. Men man har returen mot Real Madrid och ett gäng spelare kan vilas. Dessutom gör Giggs sin 1000:e match och firandet kring det kan störa. Norwich har behagligt avstånd ner till botten, få skador och kan spela helt utan press här. Jag chansar och tar med alla tecken.
4 Southampton-Queens PR    1x2
Viktig match i botten. Hemmalaget har svarat för flera bra insatser på slutet men ligger trots allt farligt nära strecket. Puncheon och Ramirez startar ev. Fonte kan ta plats på bänken efter en längre tids skadeuppehåll. Även QPR har spelat upp sig men man vinner för få matcher. Remy startar troligtvis. Har en känsla av att man kommer spela lite mer offensivt än tidigare. Jag kör på 1x2.
5 Stoke-West Ham    1
Två lag med lite svajig form. Stoke urstarka hemma. Huth avstängd. Gästernas bortaspel är inte bra och det jag sett av dem på slutet imponerar inte. Det verkar saknas en riktig spelidé, man spelar långt och de chanser man får dyker oftast upp från ingenstans. Jag tror mest på Stoke här, tufft och jämnt men seger för hemmalaget. Etta.
6 Sunderland-Fulham    1x
Hemmalaget behöver verkligen en seger för att få lite arbetsro. Cattermole och Rose saknas. Kör troligtvis 4-4-2 med Fletcher och Graham på topp. Fulham är ojämna och ytterst svårbedömda. Bortaspelet är inte speciellt bra. Tror mest på hemmalaget här men tar med krysset också. 1x.
7 Swansea-Newcastle    x2
Stor risk för baksmålla i hemmalaget efter förra helgens ligacupvinst. Newcastles nyförvärv har lyft laget och jag tror man avancerar ordentligt framöver. x2 känns rätt.
8 Barnsley-Bolton    2
Två lag med bra form. Öppen match. Bolton imponerade på mig sist och man har blivit allt bättre när tidigare skadade spelare återkommit i spel. Kan man vissa upp samma spel idag blir det tre nya poäng. Jag kör tvåan ogarderad.
9 Blackburn-Peterborough    1
Klurig match. Två lag som är mycket upp & ner. Best spelar ev i hemmalaget efter långtidsskada. Gästerna har lånat ut Boyd till Hull, skumt. Tror att hemmalaget fixar det här, etta.
10 Charlton-Burnley    1  2
Match mellan två lag fast förankrade i mitten. Kacaniklic ny i Burnley. Avslappnat och öppet spel tror jag på. 1 2 får det bli.
11 Hull-Birmingham    1
Hull var usla sist och kommer garanterat va bättre idag. McShane och Faye åter efter skador och inlånade Boyd kan debutera. Gästerna vann sist men säsongen har varit jobbig och nu saknas dessutom viktige King. Jag spikar ettan.
12 Ipswich-Leicester    1
Ipswich blixtrar till ibland och är i stort behov av poäng. Brown och Nouble inlånade. Leicester har tappat på slutet och här saknas ev bäste målskytten Nugent. Risk att de går på en ny nit på Portman Road där man historiskt sett haft det svårt. Jag spikar ettan, streckad till 26%.
13 Middlesbrough-Cardiff    1x2
Boro har bara en seger på nio senaste och man har nu tappat sin topp sex plats. Ameobi ny från Newcastle. Cardiff kör på i toppen och leder ligan med åtta poäng. Hudson skadad. Har en liten känsla av att Boro kan bryta sin negativa svit här. 1x2 får det bli.

Topptipset: 1, 1x, 1, 1x, 1, 1x, 1x2 och x2.

Lycka till alla tippare!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att tipset kom upp så tidigt..!!
Uppskattas verkligen..!!
Tror du verkligen Man u tappar poäng här...?
Känns kanske som den garderingen hade behövs någon annanstans....
Men man vet inte å bollen är rund......

Anonym sa...

gaisjävel

Huckerby sa...

Nää egentligen trodde jag inte att de skulle tappa poäng. Var bara en tanke ftersom de har CL redan på tisdag så kunde fokus legat där.
I efterhand kan man säga att det var en bortkastad helgardering :)

Anonym sa...

Jag vet att många experter spelar på att någon favorit ska missa....
Har själv svårt för detta ...Om jag inte tror på det fullt ut...!!
Ja menar... Jag tippar hellre så som det blir och vinner 20 spänn... Än tippar fel....
Annars så gick 8 av mina 9 spel in idag, missade att Hendon inte hemma slog Margate , men det var ju en chansning oxå....Hendon har ju gått som tåget....Var ändå tveksam in i det sista....Men men....

Huckerby sa...

Då är vi olika på den punkten.
Ska det bli lite pengar måste något av lagen som är streckat till 65-80% förlora eller tappa poäng. Därför försöker jag alltid gardera upp någon eller några av dem.
13 rätt och 1000 spänn är jag inte intresserad av.