TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 29 december 2009

En första koll på veckans tips

Jag vet att många som läser här är intresserade av Stryktipset och därför tänkte jag publicera lite åsikter om helgens rad redan nu och sedan hade det varit trevligt om ni läsare ville dela med er av era tankar och funderingar.
2010 års första tipsrad hämtar matcherna från FA cupen och det garanterar nästan en hel del skrällar och bra utdelning. En del lag kommer att prioritera ligaspelet och ställa över några ordinarie spelare och det gör det hela extra svårtippat.

Säkra: Spontant tycker jag att Man City ser ut som en klockren spik, bra och bred trupp och inget spel i Europa gör att man satsar på de inhemska cuperna. Sedan bör väl Aston Villa, Portsmouth och Newcastle också vinna sina matcher.

Skrällar: Jag har en känsla av att både Burnley (borta mot MK Dons) och West Brom (borta mot Huddersfield) kommer få det svårt. Jag skulle inte heller bli förvånad om Birmingham får problem borta mot Nottingham.

Nu fram till lördag blir det att kolla upp så mycket info som möjligt, skador, avstängningar, lånekontrakt som tagit slut och vilka klubbar som ev vilar spelare.

Som sagt så hade det varit kul om ni läsare delade med er av era personliga tankar och funderingar om veckans rad.

Mitt förslag publiceras som vanligt på fredag kväll eller lördag morgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Återigen bra jobbat, med Era texter och att Du/Ni nu kommer med lite förkommentarer kring veckokupongen ganska tidigt, är inte alls dumt.
Jag sällar mig till Dina propåer om att "vi läsare" skall komma med kommentarer.
Har ännu inte kollat in Lagen så hårt till den 2:e, men kan berätta att;
Jag och Polaren satt med 13 rätt i 84:e min, då av Er nämnda tok-Cardiff sabbade allt... å tur i oturen att det inte handlade om att "torska tusingar"

mvh bb.tips1