TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 27 december 2009

Understatement a´la TLC

Hade jag det trevligt under julfirandet så var gårdagen så här långt den bästa dagen under julhelgen. Fotboll på tv från morgon till kväll är få förunnat. Inte ens den mest inbitna sporthataren i familjen kunde hindra mig från att zappa vidare från avslutad match till nästa som skulle börja.
Tillsammans med ett gäng öl bredvid mig så firades Boxing Day in till fullo då jag konstaterade att Seb Larsson är en underhållnings faktor i Birmingham och förmodligen inte kommer spela kvar i klubben särskilt länge till.
Manchester Citys bollprimadonnor gav Stoke en lektion i hur man gör mål. Jag skulle vilja se Fuller i Stoke göra en akrobatisk tillställning a´la Tevez vid dennes 2-0-mål.
Mancini fick bästa möjliga start i City igår och jag tror faktiskt att klubben kan gynnas av managerbytet. Bellamy, Given och Touré lär gnälla nu men jag tror inte de gör det framåt våren då man är uppe och nosar rivalen United och Chelsea i baken. Gårdagen bjöd på många fler läckerbitar och gyllene stunder. Känns egentligen inte som att det finns plats för att skriva om allt.
Fyra dagar kvar på 2009. Det har gått snabbt. Tills dess...

Trevlig fortsättning på Er,

Inga kommentarer: