TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 30 december 2009

The Championship - En resumé

Efter en snabb sammanfattning av The Championship så får jag säga att Newcastle håller gnistan starkast av de lag som får äran att tituleras storlag. Tillsammans med West Bromwich är man faktiskt för bra för serien. Hade ni frågat mig då säsongen började så hade jag självklart sagt Middlesbrough och kanske även Sheffield United men med tanke på dessa klubbarnas negativa inledning så plockas man bort. Däremot kan jag säga er att Boro och även Queens Park Rangers är årets floppar och skulle kunna säga att även Cardiff hör dit som varierar toppmatcher med riktiga bottennapp. Man kan ju undra när QPR skall ta det stora steget samtidigt som man kan fundera på om det verkligen var rätt av Boro att avskeda Southgate.

Sensationsklubbar då? Nottingham, Blackpool och Leicester utan tvekan. Leicester är dessutom nykomling. Oerhört bra bedrift att prestera sådana resultat.
Floppklubbar finns det många av. Var skall jag börja? Ipswich, Reading, Sheffield Wednesday och även Preston. Men mest flopp av dem alla är Middlesbrough. Jag hade aldrig kunnat tänka mig att de skulle floppa som de har gjort.

Årets upphämtning stod Peterborough för som lyckades hämta upp 0-4 till 4-4 hemma mot Cardiff. Dessvärre är nykomlingen alldeles för dåliga för serien och den innan säsongen så hyllade Darren Ferguson fick lämna klubben då det stormade som mest. En mycket överskattad manager i en liten klubb. Pappas, Sir Alex, pojk uppfyllde inte förväntningarna.

Inga kommentarer: