TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 12 december 2009

Tippa med TLC

Förra veckan var lyckad, två tior gav 54 kronor och Topptipsets alla åtta matcher satt och det gav 768 kronor. Alltid trevligt med lite vinster!
Denna veckas rad ser riktigt klurig ut och jag har på känn att det blir riktigt bra utdelning. Jag chansar lite mer än normalt och frångår en av mina två principer när det gäller tips, att aldrig spela singelkryss.

1 Chelsea-Everton 1X M
Chelsea är denna omgångens största favorit (Streckad på 85% av kupongerna) men saknar viktige Essien pga skada och Deco pga familjeskäl. Everton har kryssat tre säsonger i rad på Stamford Bridge och är långt ifrån ofarliga. Jag chansar och tar med krysset.
2 Birmingham-West Ham 1X2
Birmingham är stabila, plockar de poäng man behöver och behöver inte oroa sig för bottenstriden. West Ham har underpresterat och ligger illa till. Jag är dock helt övertygad om att de kan bättre och lockas av procenten på kryss och tvåa. Dessutom har man inte förlorat något av sina sju senaste besök på S:t Andrews. Helgardering får det bli.
3 Bolton-Manchester C 2
City är på pappret klasser bättre än Bolton. Kan man hålla samma klass om i de senaste matcherna mot Chelsea och Arsenal ska man avfärda Bolton utan problem. Säker tvåa.
4 Burnley-Fulham 1X
Burnley kommer nog fokusera på försvarsspelet efter några darriga insatser på resande fot. Fulham har matchat hårdare än man är vana vid och borde var en aning slitna. Tror på minst en poäng för Burnley. 1X kör jag på.
5 Hull-Blackburn 2
Hulls bäste spelare Jimmy Bullard är skadad på nytt. Har en känsla av att målskyttet lossnar för gästerna när som helst. Kanske redan i dag.... Jag chansar lite och lämnar tvåan ogarderad.
6 Sunderland-Portsmouth 1
Sunderland har haft det lite tyngre på slutet men jag tror att man har stor chans att vinna mot ett Pompey som tar de flesta av sina poäng på hemmaplan. Säker etta.
7 Tottenham-Wolves 1
Ännu en match där Spurs bör vinna för att hänga med i toppen. Klasskillnad mellan lagen. Jag kör på en säker etta.
8 Swansea-Nottingham X
Jämn och tät match att vänta mellan två kryssglada lag. Swansea har 8 kryss på 20 matcher och gästerna 9. Nottingham har kryssat 8 av 10 bortamatcher hittills och 5 av de 8 senaste matcherna lagen emellan har slutat med kryss. Jag chansar lite och lämnar krysset ogarderat.
9 Barnsley-Newcastle 1X2
Newcastle har sju raka segrar och sejouren i championship ser ut att bli ett årig. Barnsley har spelat upp sig sedan managerbytet och är svårslagna. Kanske kan de sätta käppar i hjulet för seriens bästa lag. Jag helgarderar.
10 Doncaster-Bristol C 1X2
Svår match mellan två ojämna lag. Alla tecken.
11 Ipswich-Blackpool 1X
Ipswich har sju kryss på de nio senaste matcherna och har svårt att vinna. Tror dock att de kan bättre än vad de visat hittills. Jag kör på 1X.
12 Sheffield U-Crystal P 1X
United har inte förlorat på fem matcher men har samtidigt haft en del tur. Crystal P är luriga och slår till när man minst anar det. Jag tror dock på max en poäng för dem här. 1X.
13 Watford-Derby 1
Här litar jag på Watfords hemmastyrka avgör. Helgusson eller Graham gör målen som behövs för att avfärda bortasvaga Derby.

På Topptipset kör jag följande rad: 1 X2 2 1X X2 1 1 och 1X.

Lycka till alla tippare!

1 kommentar:

Huckerby sa...

Vilken katastrof omgång, trots att jag har med kryssen på både Chelsea-Everton och Barnsley-Newcastle blir det bara 7 rätt.
Jag missade alla min singelstreck och det måste ju också klassas som en rätt stor bedrift....